Абітурієнт

Інтелектуальні інформаційні технології

Останнє оновлення: П'ятниця, 21 квітня 2017, 08:49

Базова підготовка відповідно стандарту вищої освіти зі спеціальності «Комп’ютерна інженерія» розширюється наступною спеціальною підготовкою.

Характеристика програми навчання
Назва спеціальності Комп’ютерна інженерія
Назва програми Інтелектуальні інформаційні технології
Рівні освіти Бакалавріат (I), Магістратура (ІІ), Аспірантура (ІІІ)
Час навчання денна форма навчання Бакалавріат (I)
на основі повної загальної середньої освіти (4 роки / 8 семестрів)
Бакалавріат (I)
на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста або молодшого бакалавра (3 роки / 6 семестрів)
Магістратура (ІІ)
на основі диплома бакалавра (1,5 року / 3 семестри)
Час навчання заочна форма навчання Бакалавріат (I)
на основі повної загальної середньої освіти (5 роки / 10 семестрів)
Бакалавріат (I)
на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста або молодшого бакалавра (3 роки / 6 семестрів)
Магістратура (ІІ)
на основі диплома бакалавра (1,5 року / 3 семестри)
Мета навчання за освітньою програмою

Сучасні інформаційні технології все більш використовують моделі і методи штучного інтелекту, все більш інформаційних технологій реалізують моделі обробки інформації, що запозичені у живої природи. Інтелектуальні регулятори у побутовій техніці, інтелектуальні пошукові системи та сервіси Інтернет стали повсякденням нашого життя. Крім цього, сучасне виробництво, будь-то машино- чи приладобудування, сільське господарювання чи переробка продукції, послуги наданні у будь якої галузі – всюди використовуються інтелектуальні інформаційні технології. Сьогодні вчені, інженери та програмісти націлені на створення «розумних» машин та Інтернет «речей», що поєднують побутові речі, технології обробки сенсорної інформації, web-технології, проектування та програмування із методами та моделями штучного інтелекту, теоріями когнітивних наук й останніми досягненнями з обробки інформації у мозку людини. Це завтрашній день нашого оточення, але це створюється вже сьогодні. Над цими перспективними проектами зосередилися головні ІТ фірми світу. Для цих проектів потребується все більш і більш спеціально підготовлених фахівців. Метою навчання за освітньою програмою є підготовка спеціалістів що володіють сучасними інформаційними технологіями і здатні створювати програмне забезпечення для згаданих систем.

Адресати освітньої програми

Багато учнів, починаючи навіть із перших класів, знають що таке i-пилосос, як керувати наче б-то іграшковими дронами, гвинтокрилами чи автомобілями, як налаштувати сучасну іграшку робота, щоб він станцював чи маніпулював руками. Всі учні знають «ВСЕ» про комп’ютер та Інтернет. Де-хто захоплюється технікою, може зібрати робота, наприклад, LEGO, приєднати до нього мікропроцесор, сенсори, web-камеру і навіть запрограмувати все це. Інші багато часу проводять в Інтернеті та цікавляться сучасними системами, що розширюють можливості комп’ютера та Інтернет за допомогою яких більш реалістичне виглядає комп’ютерний світ і відчувається присутність серед комп’ютерних персонажів. Якщо хтось із цих учнів мріє не тільки бути професійним користувачем, але й професіоналом у створенні нових більш розумних речей, програм чи навіть систем, щоб його «розумна» машина була «найрозумнішою» і «найцікавішою», тоді опанувавши освітню програму «Інтелектуальні інформаційні технології» він гарантовано досягне своєї мрії.

Навчання за програмою дає такий обсяг знань, навичок і вмінь, здатність застосування знань та формування суджень:

Цикл підготовки з проектування та програмування

  • Мови: SQL, Java, Python, JavaScript, C ++, C #, С, R, PHP, HTML5, CSS3, UML;
  • Технології розробки Windows, Linux, Android, iOS додатків (desktop, mobile, web);
  • Хмарні сервіси Microsoft, IBM, Amazon, Google;
  • Інструменти розробки для Arduino та Raspberry Pi;
  • Рішення для обробки баз даних, баз знань, Big Data;
  • Проектування систем за допомогою IBM продуктів;
  • Рішення підтримки інформаційної безпеки.

Цикл підготовки з штучного інтелекту

  • Штучні нейронні мережі;
  • Нечіткі системи;
  • Машинне та глибинне навчання;
  • Інженерія знань;
  • Еволюційні системи;
  • Інтелектуальний аналіз даних.

Цикл підготовки з технологій розробки «розумних» систем

  • Теорія інтелектуальних, когнітивних та емоційних машин;
  • Технології створення додатків для сенсорних систем;
  • Системи керування дронами й роботами на платформах Arduino та Raspberry Pi;
  • Технології створення додатків для «Інтернету речей»;
  • Технології інтеграції контексту користувача в «розумних системах», технології віртуальної та доповненої реальності;
  • Емерджентні технології.
Можливості працевлаштування

Світові лідери у галузі інформаційних технологій, такі як IBM, MіcroSoft, Google, Tesla, Amazon та інші, їх представництва по усьому світу щорічно потребують десятки тисяч кваліфікованих фахівців для розробок систем типу «розумний» дім, офіс, місто тощо. У найближчі п’ять-десять років цей попит на фахівців зросте у рази відповідно до тенденції розвитку суспільства. Вітчизняна промисловість зорієнтована на Західні технології вже сьогодні потребує чимало спеціалістів, які здатні підтримувати високотехнологічні i інтелектуальні виробництва. З часом інтелектуальні виробничі комплекси будуть превалювати в розвинених країнах.

Додаткова інформація

Викладачі випускаючої кафедри «Інформаційні технології», що забезпечують навчальний процес, мають більш ніж чверть віковий досвід роботи в галузі створення програмного забезпечення для автоматизованого інтелектуального виробництва. Достатньо сказати що математичне i програмне забезпечення однієї із перших у світі (1990 рік) інтелектуальної системи безлюдного виробництва – цех-автомат нанесення гальванопокриття – розроблено під керівництвом завідувача випускаючої кафедри. Викладачі кафедри разом з науковцями i інженерами інституту електрозварки ім. Е. О. Патона приймали участь у створені комплексу інтелектуального управління роботизованим модулем зборки-сварки, що пройшов перевірку у виробництві корпусів шахтної автоматики. В скарбниці розробок кафедри є i інтелектуальні системи управління на залізничному транспорті.