Абітурієнт

Технології штучного інтелекту

Останнє оновлення: Понеділок, 22 травня 2017, 12:47
Характеристика програми навчання
Назва спеціальності Інформаційні системи та технології
Назва програми Технології штучного інтелекту
Рівні освіти Бакалавріат (I), Аспірантура (ІІІ)
Час навчання денна форма навчання Бакалавріат (I)
на основі повної загальної середньої освіти (4 роки / 8 семестрів)
Час навчання заочна форма навчання Бакалавріат (I)
на основі повної загальної середньої освіти (5 роки / 10 семестрів)
Бакалавріат (I)
на основі диплома бакалавра (1,5 року / 3 семестри)
Мета навчання за освітньою програмою

Сучасні інформаційні технології все більш використовують моделі і методи штучного інтелекту, все більш інформаційних технологій реалізують моделі обробки інформації, що запозичені у живої природи. Інтелектуальні регулятори у побутовій техніці, інтелектуальні пошукові системи та сервіси Інтернет стали повсякденням нашого життя. Крім цього, сучасне виробництво, будь-то машино- чи приладобудування, сільське господарювання чи переробка продукції, послуги наданні у будь якої галузі – всюди використовуються інтелектуальні інформаційні технології. Сьогодні вчені, інженери та програмісти націлені на створення «розумних» машин та Інтернет «речей», що поєднують побутові речі, технології обробки сенсорної інформації, web-технології, проектування та програмування із методами та моделями штучного інтелекту, теоріями когнітивних наук й останніми досягненнями з обробки інформації у мозку людини. Це завтрашній день нашого оточення, але це створюється вже сьогодні. Над цими перспективними проектами зосередилися головні ІТ фірми світу. Для цих проектів потребується все більш і більш спеціально підготовлених фахівців. Метою навчання за освітньою програмою є підготовка спеціалістів що володіють сучасними інформаційними технологіями і здатні створювати програмне забезпечення для згаданих систем.

Адресати освітньої програми

Багато учнів, починаючи навіть із перших класів, знають що таке i-пилосос, як керувати наче б-то іграшковими дронами, гвинтокрилами чи автомобілями, як налаштувати сучасну іграшку робота, щоб він станцював чи маніпулював руками. Всі учні знають «ВСЕ» про комп’ютер та Інтернет. Де хто захоплюється технікою, може зібрати робота, наприклад, LEGO, приєднати до нього мікропроцесор, сенсори, web-камеру і навіть запрограмувати все це. Інші багато часу проводять в Інтернеті та цікавляться сучасними системами, що розширюють можливості комп’ютера та Інтернет за допомогою яких більш реалістичне виглядає комп’ютерний світ і відчувається присутність серед комп’ютерних персонажів. Якщо хтось із цих учнів мріє не тільки бути професійним користувачем, але й професіоналом у створенні нових більш розумних речей, програм чи навіть систем, щоб його «розумна» машина була «найрозумнішою» і «найцікавішою», тоді опанувавши освітню програму «Технології штучного інтелекту» він гарантовано досягне своєї мрії.

Навчання за програмою дає такий обсяг знань, навичок і вмінь, здатність застосування знань та формування суджень:

Цикл підготовки з проектування та програмування

  • Мови: SQL, Java, Python, JavaScript, C ++, C #, С, R, PHP, HTML5, CSS3, UML;
  • Технології розробки Windows, Linux, Android, iOS додатків (desktop, mobile, web);
  • Хмарні сервіси Microsoft, IBM, Amazon, Google;
  • Інструменти розробки для Arduino та Raspberry Pi;
  • Рішення для обробки баз даних, баз знань, Big Data;
  • Проектування систем за допомогою IBM продуктів;
  • Рішення підтримки інформаційної безпеки.

Цикл підготовки з штучного інтелекту

  • Штучні нейронні мережі;
  • Нечіткі системи;
  • Машинне та глибинне навчання;
  • Інженерія знань;
  • Еволюційні системи;
  • Інтелектуальний аналіз даних.

Цикл підготовки з технологій розробки «розумних» систем

  • Теорія інтелектуальних, когнітивних та емоційних машин;
  • Технології створення додатків для сенсорних систем;
  • Системи керування дронами й роботами на платформах Arduino та Raspberry Pi;
  • Технології створення додатків для «Інтернету речей»;

Цикл підготовки з технології обробки великих об’ємів даних

  • Організація даних в системах хмарних обчислень;
  • Аналіз великих об'ємів даних;
  • Пошук даних у гетерогенних середовищах;
  • Взаємодія додатків та великих об'ємів даних.
Можливості працевлаштування

Світові лідери у галузі інформаційних технологій, такі як IBM, MіcroSoft, Google, Tesla, Amazon та інші, їх представництва по усьому світу щорічно потребують десятки тисяч кваліфікованих фахівців для розробок систем типу «розумний» дім, офіс, місто тощо. У найближчі п’ять-десять років цей попит на фахівців зросте у рази відповідно до тенденції розвитку суспільства. Вітчизняна промисловість зорієнтована на Західні технології вже сьогодні потребує чимало спеціалістів, які здатні підтримувати високотехнологічні i інтелектуальні виробництва. З часом інтелектуальні виробничі комплекси будуть превалювати в розвинених країнах.

Додаткова інформація

Сьогодні, коли говориться про штучний інтелект (ШІ), то припускається інтеграція: наукові дослідження, освітня діяльність і виробництво. Тому, не здається дивним, що центри по створенню технологій ШІ зосереджені в університетах. У своєму розвитку за дуже короткий час ШІ породив технологію інженерії знань, без використання якої важко уявити сучасні інтелектуальні програмні продукти, обчислювальний інтелект, за допомогою якого сьогодні вирішуються багато завдань з економіки, соціуму і техніки. Завдяки сучасним досягненням електроніки сьогодні з'явилися дешеві мікропроцесорні і сенсорні системи, пов'язані з бездротовими технологіями між собою і всесвітньою павутиною. Це дозволило на новому технологічному рівні перейти до створення інтелектуальних систем. Сьогодні суспільство стоїть на порозі нової революції в інформаційних технологіях. «Розумні» машини, «розумні» будинки й «розумні» міста, інтернет речі - це перспективний напрямок застосування технологій ШІ. І це не далека перспектива, а вже сьогодні, і не тільки для далекого зарубіжжя, а й для нас харків'ян. Кафедра інформаційних технологій розвиває цей напрямок як в науковому так і в освітньому планы. Студентські ІТ проекти і наукові роботи протягом усього терміну навчання в бакалавраті та магістратурі зосереджені на виконанні комплексного проекту, де вони вчаться працювати в команді, чого вимагає сучасний роботодавець в області ІТ. Комплексність передбачає інтеграцію в рамках одного проекту декількох моделей, методів і технологій. Наприклад, модель обробки сенсорної інформації, запозичена з когнітивної психології (обробка інформації в мозку людей), поєднується з моделями управління переміщенням мобільного автономного пристрію. Вони інтегровані з технологіями бездротового зв'язку між комп'ютером і вбудованими процесорами і програмами візуалізації об'єкта в динаміці. Щоб брати участь в такому проекті студент протягом всього періоду навчання вивчає комп'ютерну математику, інформаційні технології. Безумовно, основу складають технології програмування.