В рамках програми UUKi UK-Ukraine R&I twinning grant в Українському державному університету залізничного транспорту сумісно із колегами із Університету Західної Шотландії виконується проєкт «Комплексна оптимізація залізничних вантажних перевезень в Україні: залізничні шпали, рухомий склад та логістика». Проєкт спрямований на вирішення проблем залізничних вантажних перевезень, які виникли в результаті розв’язання війни російською федерацією проти України. Наша країна є одним із провідних світових постачальників продовольства. Але війна спровокувала глобальний дефіцит продовольства, що вплинуло на мільярди людей у всьому світі. Вантажні перевезення залізничним транспортом, які надзвичайно важливі для переміщення вантажів до портів і далі по всьому світу є однією з найбільш постраждалих галузей під час бойових дій. Тому ключовим результатом проєкту є підвищення ефективності вантажних перевезень залізницею за для пом’якшення продовольчого шоку.
Завдяки ґрунтовним різнобічним прикладним дослідженням науковців нашого університету разом із колегам із Шотландії, проєкт унікально вирішуватиме проблеми залізничних вантажних перевезень у вертикальній манері, враховуючи особливості та взаємний вплив на ефективність перевізного процесу конструкції колії, рухомого складу та логістичної компоненти.
Над проєктом з боку нашого університету працюють три групи фахівців. До складу цих груп входять, як досвідчені науковці університету так і аспіранти.
Дослідження першої групи спрямовані на розробку основ для створення інноваційної конструкції транспортних засобів для транспортування зернових вантажів. Вирішується задача шляхом оптимізації конструкції рухомого складу шляхом зменшення їх динамічного навантаження за рахунок нових матеріалів, компонентів та модульного моделювання
Друга група займається питаннями удосконалення логістики зернових перевезень, включаючи гібридизацію існуючого транспортного процесу за допомогою моделі «point-to-point» через платформу цифрового агрегатора, що дозволяє об’єднувати вантажі в покроковий маршрут і збільшувати розміри партії відправок.
Перед третьою групою стоїть задача удосконалення окремих елементів конструкції залізничної колії. А саме розглядається питання композитного армування бетонних шпал: несуча здатність, міцність, надійність бетонних конструкцій з композитним армуванням та їх стійкість до зовнішніх агресивних впливів.
Робота над проєктом розпочалася 28 листопада 2022 р.
Планова дата завершення роботи над проєктом 31 серпня 2023 р.
Проєкт внесено в реєстр Міжнародних науково-технічних програм, проєктів і грантів Державної наукової установи Український інститут науково-технічної експертизи та інформації та отримано номер державної реєстрації : 0123U102700