Position: Associate Professor
Science degree, academic title: Ph.D. of economic, Associate Professor
Year of birth: 1964
Education:
In 1986 graduated from the Kharkiv Engineering and Economics Institute with a degree in “Economics and organization of the machine-building industry.”
Ph. D. in Economics since 1994. She defended her dissertation at the Kharkiv Engineering and Economics Institute, specialty 08.00.05 – “Economics, planning and organization of management of the national economy and its branches”, diploma number KN №.005740. The topic of the dissertation is “Stimulating the increase of production efficiency”.
Scientific activity direction:
Financial market, investment development.
Author:
Author of more than 90 scientific and methodical works, including 35 educational. Of these, two monographs and one textbook.
Awards and diplomas:
Featured publications:
1. Зайцева І.Ю., Бормотова М.В. Інвестування. Навчальний посібник. Х.: Видавництво УкрДУЗТ, 2017 – 174 с.
2. Бормотова М.В., Луценко І.В., Смолова А.О. Інвестиційний клімат та інвестиційна привабливість. Чинники їх формування. // Інфраструктура ринку, 2020. № 47. URL:http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/47_2020_ukr/13.pdf
3 Бормотова М.В, Машошина Т.В., Тройнікова О.М. Деякі аспекти сучасного стану вітчизняного фінансового ринку //Економіка. Фінанси. Право. №11/3, 2021.С.8-12. URL: http://efp.in.ua/uk/journal-item/319
4 Бормотова М.В., Машошина Т.В., Тройнікова О.М. Сучасний стан, перспективи розвитку та фінансування залізничного транспорту. //Інфраструктура ринку. 2022. № 69. C.175-178. URL: http://www.marketinfr.od.ua/uk/69-202
5 Бормотова М.В., Машошина Т.В., Тройнікова О.М. Дослідження сучасного стану ринку житлової нерухомості в Україні. //Інфраструктура ринку. 2023. № 70. С.152-159. URL: http://www.market-infr.od.ua/uk/70-2023
6 Бормотова М.В., Машошина Т.В., Тройнікова О.М. Дослідження сучасного стану залізничних вантажних перевезень Економіка, фінанси, право. – Київ. 2024 №2 С.93-97. http://efp.in.ua/uk/journal-item/361
The main subjects that teaches are: