Oksana Chebanova

Position: Associate Professor

Science degree, academic title: PhD of Economics, Associate Professor

Year of birth: 1983

Education:

In 2006 she graduated with honors from the Ukrainian State Academy of Railway Transport with a degree in Accounting and Auditing, and was awarded a master’s degree in economics.

Rewards:
Professional Financial Manager Diploma (IPFM, London, UK, 2006)
European Business Competency Certificate (EBC * L, Vienna, Austria, 2007)

Scientific activity direction:

Scope of scientific interests: improvement of the sphere of additional services in the field of passenger transportation at transport enterprises; using of competitive advantages at the Railway and enterprises of different ownership; working of practical recommendations on ways of development of socio-economic potential of the railway complex in Ukraine.

Author:

Author of 48 scientific publications and teaching materials. O. Chebanova wrote, edited and published more than 38 scientific methodological and study works..

Awards and diplomas:

Rewards:
Professional Financial Manager Diploma (IPFM, London, UK, 2006)
European Business Competency Certificate (EBC * L, Vienna, Austria, 2007)

Featured publications:

  1. Чебанова О.П. Подходы к оценке социально-экономического потенциала предприятия / О.П. Чебанова // Вчені записки Харк. ін-ту управління: Серія «Наука і практика управління». — 2011. — Вип. 30. — С. 171 — 177.
  2. Чебанова О.П. Вдосконалення прийомів аналізу соціально-економічного потенціалу підприємства / О.П. Чебанова // Вісник економіки транспорту і промисловості. — 2011. — № 33. — С. 234 — 239.
  3. Чебанова О.П. Модель розвитку соціально-економічного потенціалу залізничного комплексу / О.П. Чебанова // Вісник економіки транспорту і промисловості. — 2011. — № 34. — С. 234 — 241.
  4. Чебанова О.П Креатив та його роль у системі просування / О.П. Чебанова, О.М. Мкртичьян //  Реклама: інтеграція теорії та практики: тези доповідей на XI Міжнародній науково-практичній конференції, 23 листопада 2017 р. – К.: КНТЕУ, 2017. – С. 130 – 132.
  5. Improvement of the concept of the image of the enterprise for the account of social-ecological public effects // A. Dergousova, O. Chebanova, Yu. Elagin / International Jurnal of Engineering and Technology, 7 (4.3)/ – 2018. – p. 1 – 8.
  6. Імідж як складова формування конкурентоспроможності підприємства /Дергоусова  A.О.,Єлагін Ю.В.,Чебанова O.П. // Міжнародна науково-технічна конференція «Технології та інфраструктура транспорту», Харків, 14 – 16 травня 2018 р.: Тези доповідей. – Харків: УкрДУЗТ, 2018. – С. 390-391.

The main subjects that teaches are: