Oksana Chebanova

Position: Associate Professor

Science degree, academic title: PhD of Economics, Associate Professor

Year of birth: 1983

Education:

In 2006 she graduated with honors from the Ukrainian State Academy of Railway Transport with a degree in Accounting and Auditing, and was awarded a master’s degree in economics.

Rewards:
Professional Financial Manager Diploma (IPFM, London, UK, 2006)
European Business Competency Certificate (EBC * L, Vienna, Austria, 2007)

Scientific activity direction:

Scope of scientific interests: improvement of the sphere of additional services in the field of passenger transportation at transport enterprises; using of competitive advantages at the Railway and enterprises of different ownership; working of practical recommendations on ways of development of socio-economic potential of the railway complex in Ukraine.

Author:

Author of more than 100 scientific works. Including: 70 scientific and 42 teaching-methodical ones, 2 teaching aids with the seal of the Ministry of Education and Science of Ukraine.

Awards and diplomas:

Rewards:
Professional Financial Manager Diploma (IPFM, London, UK, 2006)
European Business Competency Certificate (EBC * L, Vienna, Austria, 2007)

Featured publications:

  1. Improvement of the concept of the image of the enterprise for the account of social-ecological public effects // A. Dergousova, O. Chebanova, Yu. Elagin / International Jurnal of Engineering and Technology, 7 (4.3)/ – 2018. – p. 409-413.
  2. Імідж як складова формування конкурентоспроможності підприємства /Дергоусова  A.О.,Єлагін Ю.В.,Чебанова O.П. // Міжнародна науково-технічна конференція «Технології та інфраструктура транспорту», Харків, 14 – 16 травня 2018 р.: Тези доповідей. – Харків: УкрДУЗТ, 2018. – С. 390-391.
  3. Гнучкі методи управління проектами, як інструмент керування / Чебанова О.П.  // Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва: Серія „Економічні науки”. – 2019.– № 4 (ч.2).  – С. 63 – 72.
  4. Вплив інтерфейсу на конверсію сайту /Чебанова О.П.  // Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва: Серія „Економічні науки”. – 2021.– № 1.  – С. 140 – 153.
  5. Стратегія брендування: вибір та позиціонування бренду в конкурентному середовищі України / Чебанова О.П.  // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Бренд-комунікації: проблеми та рішення»
    (25 травня 2023 р.). – http://journ.univ.kiev.ua/nauka1/archives/3794
  6. Використання технологій машинного навчання для оптимізації логістики / Чебанова О.П.? Волохов В.А.  / Інформуючи-керуючі системи . – Харків: УкрДУЗТ, 2023.

The main subjects that teaches are: