Olena Sivolovska

Position: Associate Professor

Science degree, academic title: PhD of Economics, Associate Professor

Year of birth: 1978

Education:

In 1999 graduated from Kharkiv State Academy of Railway Transport with a degree in transport marketing. In 2005 defended her Ph.D. thesis from the specialized academic council D 64.820.05 of the Ukrainian State Academy of Railway Transport, specialty 08.00.04 – “Economics and Management of Enterprises” on the topic “Development of system model of innovative evolution of industrial enterprise”. In 2008 was conferred the academic status of docent (associate professor).

Scientific activity direction:

Scope of scientific interests: specialist in marketing, quality management of transport service for consumers of rail transport – passengers and cargo owners.

Author:

Author of 100 scientific publications and teaching materials. O. Sivolovska wrote, edited and published more than 66 scientific and 20 educational-methodical study works, 5 textbooks, 4 of them approved by the Ministry of Education and Science.

Awards and diplomas:

Nominal scholarship of Kharkiv Regional State Administration. M. Tugan-Baranovsky (Economics) (2007)
Diploma of honor on the occasion of the professional holiday of the Railways Day for joint work, high contribution to the training of qualified personnel for railway transport, high professionalism
Diploma for significant achievements in science
.

Featured publications:

  1. Сиволовська О.В. Методи оцінки конкурентоспроможності транспортної послуги / О.В. Сиволовська, О.І. Зоріна / Електронне наукове видання Дніпропетровського державного аграрного унів-ту «Ефективна економіка». – 2012. – № 5.
  2. Сиволовська О.В. Оцінка конкурентоспроможності транспортної послуги / О.В. Сиволовська, О.І. Зоріна / Вісник економіки транспорту і промисловості (збірник науково-практичних статей). Вип. 42. – Х.: УкрДАЗТ, 2013. – С. 288 – 292.
  3. Сиволовська О.В. Стратегія конкуренції транспортного підприємства / О.В. Сиволовська, О.І. Зоріна / Тези доповідей 75-ї науково-технічної конференції «Розвиток наукової та інноваційної діяльності на транспорті» / Збірник наук. праць УкрДАЗТ. Вип. 136. – Харків, 2013. – С. 418.
  4. Рекламний менеджмент: Навчальний посібник / О.І. Зоріна, А.О. Дергоусова, О.В. Сиволовська. – Х.: УкрДУЗТ, 2015. – 210 с.
  5. Маркетинг транспортних послуг: Навчальний посібник / Зоріна О.І., Волохов В.А., Волохова І.В., Дергоусова А.О., Сиволовська О.В., Мкртичьян О.М., Гончаренко Д.С.. – Харків: УкрДУЗТ, 2017. – 352 с.
  6. Інноваційні технології маркетингової комунікаційної політики: ambient та вірусний маркетинг, нативна реклама / Зоріна О.І., Сиволовська О.В., Зибіна К.В., Сиволовський І.М. // Випереджаючий інноваційний розвиток: теорія, методика, практика: монографія / за ред. к.е.н., доцента Ілляшенка Н.С. – Суми: Територія, 2018. – С. 404 – 423.
  7. Використання ambient-маркетингу як сучасної технології маркетингових комунікацій в українському медіа просторі [Електронний ресурс] // Зоріна О.І., Сиволовська О.В. / Ефективна економіка – №1. – 2018.
  8. Аспекти постановки маркетингових цілей та завдань в рамках стратегічного планування на залізничному транспорті // Дергоусова А.О., Сиволовська О.В. / Тези доповідей ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг та логістика в системі менеджменту” – Львів: Нац. ун-т “Львівська політехніка”, 2018. – С. 71-72.
  9. Використання інноваційних маркетингових технологій з метою підвищення ефективності комплексу маркетингових комунікацій / О.В. Сиволовська, Т.В. Нескуба, О.Ю. Александрова, О.М. Мкртичьян // Вісник економіки транспорту і промисловості: Матеріали п’ятнадцятої науково-практичної міжнародної конференції “Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика”, №66, 2019. – С. 50-52.
  10. Застосування концепцій маркетингу навколишнього середовища для підвищення ефективності діяльності підприємства / О.В. Сиволовська, Є.М. Чередниченко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2019. – №68.

The main subjects that teaches are:

NumberDisciplineEducation Program/Higher Education Level
1Marketing communicationsMarketing
2Marketing communicationsCommercial activity and logistics
3Fundamentals of MarketingOrganization of Traffic and Transport Management
4Fundamentals of managementOrganization of Traffic and Transport Management
5Media planningMarketing
6Advertising managementMarketing
7Advertising creativeMarketing
8Advertising creativeCommercial activity and logistics
9Strategic marketingMarketing