Alla Derhousova

Position: Associate Professor, Deputy Dean of the Faculty of Economics in external form of education and education work

Science degree, academic title: Ph.D. of economic, Associate Professor

Year of birth: 1980

Education:

In 2004 graduated from Kharkiv State Academy of Railway Transport with a degree in Marketing. In 2012 defended her Ph.D. thesis from the specialized academic council D 64.820.05 of the Ukrainian State Academy of Railway Transport, specialty 08.00.04 – “Economics and Management of Enterprises” on the topic “Formation of the strategy of railway tourism development”. In 2013 was conferred the academic status of docent (associate professor).

Scientific activity direction:

Scope of scientific interests: strategic development of railway enterprises; development of additional services in the field of passenger transportation; ways to increase the competitiveness of passenger rail transportation; organization of marketing activities at the enterprises of tourist infrastructure; development of marketing activities at the enterprise; modern PR-technologies; brand management; formation of the company’s image; development of communication strategies at enterprises of different ownership.

Author:

Author of 90 scientific publications and teaching materials. A. Derhousova wrote, edited and published more than 60 scientific and 15 educational-methodical study works, 2 textbooks approved by the Ministry of Education and Science.

Awards and diplomas:

A. Derhousova was awarded an honorary diploma for her valuable contribution to the training and education of highly qualified specialists for railway transport of Ukraine, active scientific and public activity, high professionalism.

Featured publications:

  1. Дергоусова, А.О. Створення образу бренду, як єдина запорука успішності на ринку / А.О. Дергоусова, О.В. Сиволовська // Реклама: інтеграція теорії та практики: тези доповідей на X Міжнародній науково-практичній конференції, 18 листопада 2016 р. – К.: КНТЕУ, 2016. – С.42 – 44.
  2. Дергоусова, А.О. Практична підготовка студентів маркетологів / А.О. Дергоусова // Тези доповідей на науково-методичній конференції «Освітня реформа як засіб інтеграції системи вищої освіти України до європейського освітнього простору: науково-методичний аспект». – Х.: УкрДУЗТ, 2016. – С. 90.
  3. Дергоусова, А.О. Застосування маркетингових стратегій позиціонування на залізничному транспорті / А.О. Дергоусова, О.В. Сиволовська // Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика: тези доповідей за матеріалами XIII Міжнародної науково-практичної конференції. Вісник економіки транспорту і промисловості. – Харків: УкрДУЗТ, 2017. – С. 211 – 212.
  4. FORMING OF THE POSITIVE IMAGE OF THE FINANCIAL INSTITUTIONS AS A FACTOR OF THE RISK REDUCING ON THE STOCK MARKET // А. Dergousova, М. Eriomina / Science and practice: innovative approach. – Les Editions L’Originаlе, Paris, France, 2017. – Р. 253-257.
    Маркетинг транспортних послуг. Навчальний посібник/ О.І. Зоріна, А.О., Волохов В.А, Волохова І.В, Дергоусова, О.В. Сиволовська, Д.С. Гончаренко – Харків: УкрДУЗТ, 2017. – 352 с.
  5. Improvement of the concept of the image of the enterprise for the account of social-ecological public effects // A. Dergousova, O. Chebanova, Yu. Elagin / International Jurnal of Engineering and Technology, 7 (4.3)/ – 2018. – p. 1 – 8. (індексується в SKOPUS)
  6. Імідж як складова формування конкурентоспроможності підприємства /Дергоусова A.О.,Єлагін Ю.В.,Чебанова O.П. // Міжнародна науково-технічна конференція «Технології та інфраструктура транспорту», Харків, 14 – 16 травня 2018 р.: Тези доповідей. – Харків: УкрДУЗТ, 2018. – С. 390-391.
  7. Шляхи покращення комунікаційної політики підприємства // А.О. Дергоусова, К.І. Белевцова / Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», 2018. – № 19 (59). – Режим доступу: http://www.inter-nauka.com
  8. Стратегія людської діяльності в рамках нестабільності інформаційного суспільства / Дергоусова А.О., Даніл’ян В.О. // VI Міжнародна науково-практична конференція «Людина, суспільство, комунікативні технології». – Харків-Лиман, 2018. – С. 244 – 245.
  9. Нейромаркетинг як ефективний засіб впливу на споживача / А.О. Дергоусова // Вісник економіки транспорту і промисловості: Матеріали п’ятнадцятої науково-практичної міжнародної конференції “Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика”, №66, 2019. – С. 94-96.
  10. Розробка маркетингових заходів просування продукції підприємства / А.О. Дергоусова, О.А. Жила // Міжнародний науковий журнал “Інтернаука”. – 2019/10. – №14.
  11. Формування стратегії комунікації для закладу вищої освіти / А.О. Дергоусова, Є.В. Романович // Міжнародний науковий журнал “Інтернаука”. Серія: Економічні науки. – 2019/10. – №10 (30).

The main subjects that teaches are: