Olena Mkrtychyan

Position: Senior lecturer

Science degree, academic title:

Year of birth: 1983

Education:

In 2008 graduated from Ukrainian State Academy of Railway Transport with a degree in management of organizations. In 2008 she entered graduate school.

Scientific activity direction:

Scope of scientific interests: freight transportation by rail; improving the operational work of railway transport; marketing research of the transport services market; advertising activity; marketing logistics.

Author:

Author of 28 scientific publications and teaching materials. O. Mkrtychyan wrote, edited and published more than 15 scientific and 12 educational-methodical study works, 1 textbook approved by the Ministry of Education and Science.

Awards and diplomas:

Featured publications:

  1. Зоріна О.І., Нескуба Т.В., Мкртичьян О.М., Волохов В.А. Benchmarking of the Transport Market with Hierarchical Clustering of Rail Companies. – International Jurnal of Engineering and Technology, 7 (4.3)/ – 2018. – p. 557 – 562.
  2. Зоріна О.І., Калабухін Ю.Є., Мкртичьян О.М. Дослідження критеріїв оцінки ефективності інфраструктури залізниць // Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика. Ч.2:  тези доповідей за матеріалами XV Міжнародної науково-практичної конференції. Вісник економіки транспорту і промисловості. № 66. – Харків: УкрДУЗТ, 2019. – С. 25 – 27.
  3. Мкртичьян О.М., Сиволовська О.В., Нескуба  Т.В., Александрова О.Ю. Використання інноваційних маркетингових  технологій з метою підвищення ефективності комплексу маркетингових комунікацій // Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика:  тези доповідей за матеріалами XV Міжнародної науково-практичної конференції. Частина 2. Вісник економіки транспорту і промисловості. № 66. – Харків: УкрДУЗТ, 2019. – С. 50 – 52.
  4. Мкртичьян О.М., Зоріна О.І. Маркетингові комунікації в системі засобів просування соціально-культурних проектів [Електронний ресурс] / Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», 2018. – № 2. – Режим доступу: http://www.inter-nauka.com/issues/2018/2/3353
  5. Мкртичьян О.М., Зоріна О.І., Нескуба Т.В. Бенчмаркінг залізничних компаній європейського транспортного ринку / Тези доповідей XII Міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту». – Львів: Національний унів-т «Львівська політехніка», 2018. – С. 106 – 107.
  6. Мкртичьян О.М., Зоріна О.І. Особливості формування бренду підприємств державної форми власності / Бренд-менеджмент: маркетингові технології: тези доповідей на I Всеукраїнській  науково-практичній конференції, 23 листопада 2018 р. – К.: КНТЕУ, 2018.
  7. Мкртичьян О.М., Нескуба Т.В., Богуцький В.Р. Шляхи забезпечення конкурентоспроможності залізничного транспорту України в умовах глобалізації / Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика:  тези доповідей за матеріалами XIV Міжнародної науково-практичної конференції. Вісник економіки транспорту і промисловості. – Харків: УкрДУЗТ, 2018. – С. 108-109.
  8. Olena Syvolovska, Tetiana Neskuba, Olena Aleksandrova and Olena Mkrtychyan Implementation of innovative marketing technologies for higher efficiency of the marketing communication complex // SHS Web of Conferences 67, 04013 (2019) – https://doi.org/10.1051/shsconf/20196704013
  9. Зоріна О.І., Нескуба Т.В., Мкртичьян О.М. Маркетинговий підхід до підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту // Матеріали шістнадцятої науково-практичної міжнародної конференції «Міжнародні транспортна інфраструктура. Індустріальні центри та корпоративна логістика», 2020. – С. 98-101.
  10. Зоріна О.І., Нескуба Т.В., Мкртичьян О.М. Диверсійній аналіз як інструмент забезпечення ефективності бренду // Бренд-менеджмент: маркетингові технології: тези доп. IІ Всеукр. наук.- практ. конф. / відп. ред. Є.В. Ромат. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020.
  11.  Зоріна О.І., Нескуба Т.В., Мкртичьян О.М. Маркетингове стратегічне управління залізничним транспортом України в умовах ринкової економіки // Управління стратегіями випереджаючого інноваційного розвитку: монографія / за ред. к.е.н., доцента Ілляшенко Н.С. – Суми : Триторія, 2020.

The main subjects that teaches are:

NumberDisciplineEducation Program/Higher Education Level
1MarketingAccounting, audit and taxation of banks and financial institutions
2MarketingMarketing
3Marketing researchesMarketing
4Marketing researchesCommercial activity and logistics
5Marketing product policyMarketing
6Fundamentals of management and marketingIndustrial and Civil Engineering
7Fundamentals of management and marketingConstruction and technical operation of railway engineering structures
8Innovation and investment strategy in transport marketingMarketing
9Marketing of transport services and industrial enterpriseMarketing
10Economic analysis of economic activity of transport systemsAccounting, audit and taxation of commercial activities
11Economic analysis of economic activity of transport systemsMarketing
12МаркетингCommercial activity and logistics
13MarketingAccounting, audit and taxation of commercial activities
14MarketingFinance and Global Market Trading
15MarketingFinance, Banking and Insurance
16MarketingEconomic security of the enterprise
17MarketingEnterprise Economics
18MarketingEntrepreneurship
19MarketingEntrepreneurship, Trade and Exchange Activities
20Organization of tourist activitiesCommercial activity and logistics
21Organization of tourist activitiesMarketing