10 Грудень 2024

10-та Міжнародна науково-технічна конференція «Проблеми надійності та довговічності інженерних споруд і будівель на залізничному транспорті» TransBud-2024

20–22 листопада 2024 р. в Українському державному університеті залізничного транспорту відбулась Ювілейна 10-та Міжнародна науково-технічна конференція «Проблеми надійності та довговічності інженерних споруд і будівель на залізничному транспорті» TransBud-2024. Конференція була започаткована у 2006 р. і від камерного формату, в якому 38 учасників із 4 країн зробили 31 доповідь, вона виросла до крупного наукового форуму з 484 учасниками із 8 країн і 171 доповіддю на трьох секціях (у 2019 р.), праці якого індексувались НМБД Scopus і WoS (7-ї, 8-ї та 9-ї конференції).

Цього разу співорганізаторами конференції разом з УкрДУЗТ виступили Транспортна академія України, Академія будівництва України, Vilnius Gediminas Technical University, Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури», Головне управління Держгеокадастру в Харківській області, ТОВ «Mapei Ukraine», ТОВ «MC-Bauchemie», ТОВ «Корпорація  КРТ», ТОВ «РС-Інженірінг», а в оргкомітет як співголови увійшли директор Департаменту технічного регулювання у будівництві Міністерства розвитку громад та територій України д.т.н. Олена Воскобійник, член правління АТ «Укрзалізниця» к.т.н. Юзеф Тулей. На жаль, через труднощі військового часу і проведення в прифронтовому місті Харкові Конференція відбулась в онлайн-режимі. Незважаючи на це в Конференції взяло участь 260 учасників із 9 країн, які зробили 107 змістовних доповідей на актуальні теми на вже традиційних секціях «Шляхи сполучення, безпека руху та управління на транспорті», «Будівельні конструкції, будівлі та споруди», «Будівельні матеріали, захист і ремонт конструкцій та споруд».

На пленарному засіданні голова оргкомітету, в.о. ректора УкрДУЗТ проф. Сергій Панченко оголосив про відкриття Конференції та привітав її учасників. В доповіді «Порівняльні дослідження моделей бетонних конструкцій, армованих попередньо напруженою сталевою та композитною арматурою» проф. Андрій Плугін (УкрДУЗТ), ст. викладач Ельшад Наджафов (Азербайджанський університет будівництва та архітектури) зі співавторами ознайомили наукову громадськість з дослідженнями і перспективами впровадження бетонних конструкцій з композитною арматурою для підрейкових основ та споруд залізниць. Впровадження таких конструкцій сприятиме розв’язанню багатьох питань, пов’язаних з корозійними ушкодженнями, втратою тягових струмів, порушеннями безперебійної роботи систем централізації і блокування. Проф. Андрій Мозговий (ХНУМГ ім. О.Бекетова) з колегами в доповіді «Апробація методики оцінювання ефективності армування ґрунтоцементними елементами основи фундаменту резервуара» висвітили переваги способу підсилення та відновлення основ та фундаментів споруд ґрунтоцементними конструкціями. Проф. Мирослав Саницький (НУ «Львівська політехніка») зі співавторами зробили актуальну доповідь «Вплив зволоженої золи-винесення на характеристики низьковуглецевого бетону», присвячену обґрунтуванню заміни іншими матеріалами якісних золо-шлакових відходів ТЕЦ, постачання яких цементним заводам через ракетні удари країни-агресора майже припинилося.

Цікаві й змістовні доповіді зроблено на засіданнях секцій. На секції «Шляхи сполучення, безпека руху та управління на транспорті» заслухано 28 доповідей. Інженер Стефан Едлінгер із компанії Wiener Linien GmbH – головного оператора громадського транспорту у Відні (Австрія) у доповіді «Бенчмаркінг інфраструктури трамвайних ліній» ознайомив учасників конференції з результатами порівняльного аналізу особливостей улаштування та експлуатації трамвайних ліній в містах Європи. Проф. Дмитро Курган з колегами (УкрДУНТ, Дніпро) зробив доповідь «Застосування датчиків для довгострокового моніторінгу стану залізничної колії», де проаналізував ефективність використання датчиків різних типів для сучасних систем віддаленого контролю. Проф. Сергій Воронін (УкрДУЗТ) зі співробітниками у доповіді «Вдосконалення параметрів мобільного рейкозмащувача для ефективного застосування мастил різної в’язкості» проінформували про результати розробки принципово нового ефективного способу змащення рейок в залізничних кривих.

Секція «Будівельні конструкції, будівлі та споруди» була найбільш чисельною – заслухано 46 доповідей, серед яких глибокі дослідження проф. Василя Ромашка з колегами (НУВГП, м. Рівне) «Визначальні параметри діаграми деформування стиснутого бетону при дії динамічних навантажень», доц. Олега Фесенка зі співавторами «Розрахунок на вогнестійкість залізобетонних конструкцій із застосуванням IDEA StatiCa і ЛІРА-САПР», професорів Олександра Семка та Антона Гасенка (НУ «Полтавська політехніка ім. Ю.Кондратюка») «Зміна напружень у перерізі сталебетонних балок під час бістадійного виготовлення самонапружених перекриттів сховищ», проф. Оксани Довженко зі співр. (НУ «Полтавська політехніка ім. Ю.Кондратюка») «Методи розрахунку несучої здатності конструкцій із квазікрихких матеріалів при зсуві».

На секції «Будівельні матеріали, захист і ремонт конструкцій та споруд» було заслухано 30 доповідей, з яких найактивніше обговорювались доповіді колективу авторів на чолі з проф. Катериною Пушкарьовою (КНУБА) «Вплив мінералогічного складу на процеси структуроутворення наномодифікованого білого портландцементу», мол. наук. співр. Тараса Донця (НАУ, Київ) «Стабілізаційні протиаварійні заходи в житловому будинку, пошкодженому внаслідок воєнних дій», проф. Валерія Вирового з колегами (ОДАБА, Одеса) «Багатоосередкове структуроутворення та його вплив на властивості будівельних конструкцій», ст. наук. співр. Сергія Гузія (Інститут геохімії навколишнього середовища НАН України, Київ) «Дослідження основних властивостей геоцементних матриць, призначених для іммобілізації твердих і упарених радіоактивних відходів».

10-та Міжнародна науково-технічна конференція «Проблеми надійності та довговічності інженерних споруд і будівель на залізничному транспорті» TransBud-2024