20-22 листопада 2024 р. в Українському державному університеті залізничного транспорту відбулась ювілейна 10-та Міжнародна науково-технічна конференція «Проблеми надійності та довговічності інженерних споруд і будівель на залізничному транспорті» TransBud-2024.
Цього разу співорганізаторами конференції разом із УкрДУЗТ виступили Транспортна академія України, Академія будівництва України, Vilnius Gediminas Technical University, Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури», Головне управління Держгеокадастру в Харківській області, ТОВ «Mapei Ukraine», ТОВ «MC-Bauchemie», ТОВ «Корпорація КРТ», ТОВ «РС-Інженірінг».
Через виклики воєнного часу, цьогорічна конференція відбулась в онлайн-форматі. Попри це, захід зібрав 260 учасників із 9 країн, які представили 107 ґрунтовних доповідей на актуальні теми в рамках традиційних секцій: «Шляхи сполучення, безпека руху та управління на транспорті», «Будівельні конструкції, будівлі та споруди», «Будівельні матеріали, захист і ремонт конструкцій та споруд».
У рамках заходу було представлено низку важливих досліджень. Зокрема, професор Андрій Плугін (УкрДУЗТ) і старший викладач Ельшад Наджафов (Азербайджанський університет будівництва та архітектури) у доповіді «Порівняльні дослідження моделей бетонних конструкцій, армованих попередньо напруженою сталевою та композитною арматурою» висвітлили перспективи використання композитної арматури для підрейкових основ та споруд залізниць. Впровадження таких конструкцій може розв’язати проблеми, пов’язані з корозією, втратою тягових струмів та порушеннями роботи систем централізації.
Професор Андрій Мозговий (ХНУМГ ім. О.Бекетова) представив методику оцінювання ефективності армування ґрунтоцементними елементами фундаментів, акцентуючи на їх перевагах для відновлення основ споруд. Професор Мирослав Саницький (НУ «Львівська політехніка») у своїй доповіді обґрунтував заміну золо-шлакових відходів ТЕЦ, постачання яких майже припинилося через військові дії, альтернативними матеріалами для низьковуглецевого бетону.
На секції «Шляхи сполучення, безпека руху та управління на транспорті» було заслухано 28 доповідей. Інженер Стефан Едлінгер (Wiener Linien, Австрія) представив порівняльний аналіз інфраструктури трамвайних ліній європейських міст, а професор Дмитро Курган (УкрДУНТ) розповів про довгостроковий моніторинг залізничних колій за допомогою сучасних сенсорів. Професор Сергій Воронін (УкрДУЗТ) представив результати досліджень мобільного рейкозмащувача для ефективного змащення залізничних кривих.
Секція «Будівельні конструкції, будівлі та споруди» об’єднала 46 доповідей. Серед них: дослідження професора Василя Ромашка (НУВГП, Рівне) щодо деформування бетону під динамічними навантаженнями, робота доцента Олега Фесенка (НУ «Полтавська політехніка») з оцінки вогнестійкості залізобетонних конструкцій і дослідження професора Олександра Семка щодо напружень у сталебетонних балках при виготовленні самонапружених перекриттів.
На секції «Будівельні матеріали, захист і ремонт конструкцій» заслухали 30 доповідей. Серед найбільш актуальних слід відзначити такі: роботу професора Катерини Пушкарьової (КНУБА) щодо наномодифікованого білого портландцементу, дослідження Тараса Донця (НАУ) про стабілізацію пошкоджених війною будівель та доповідь Сергія Гузія (ІГНС НАНУ) про геоцементні матриці для утилізації радіоактивних відходів.
Конференція стала платформою для обміну ідеями та інноваціями серед науковців і практиків із різних країн, акцентуючи увагу на вирішенні актуальних проблем інфраструктури та будівництва.
Учасники заходу висловили спільну готовність до подальшого впровадження інноваційних рішень і зміцнення наукового діалогу, що сприятиме відновленню та розвитку критичної інфраструктури України в сучасних умовах.