Першого червня 2023 року відбулася Дев’ятнадцята міжнародна науково-практична конференція «Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика», яку за усталеною традицією співорганізовує та проводить колектив кафедри «Економіка та управління виробничим і комерційним бізнесом» УкрДУЗТ. Вперше за час роботи конференції до її участі долучилися 439 науковців вітчизняних і закордонних університетів, розглянувши актуальні питання інноваційного та екологічного розвитку майбутніх українських індустріальних парків, транспортної логістики та міжнародної транспортної інфраструктури.
Офіційне відкриття конференції розпочалося з виступу голови оргкомітету конференції, ректора УкрДУЗТ, доктора технічних наук, професора Панченка Сергія Володимировича, який привітав учасників з початком роботи конференції, дав високу оцінку ініціативі щодо створення мережі індустріальних парків в Україні і наголосив на доцільності їх розбудови як базису розвитку промислового та інфраструктурного секторів економіки.
Про стратегічну значущість індустріальних парків в економічному відродженні України та забезпеченні її високотехнологічного розвитку відзначив і співорганізатор конференції доктор економічних наук, професор Дикань Володимир Леонідович, наголосивши на суттєвій ефективності створення індустріальних парків для інноваційного відродження промисловості та транспорту і забезпечення соціально-економічного розвитку регіонів.
Особливу увагу було приділено вирішенню індустріально-екологічних питань, котрі неминуче виникнуть та породжуватимуть чимало гострих проблем на теренах вітчизняної економіки у післявоєнний час. Доповідачами, а саме Токмаковою Іриною Василівною, Ломотько Денисом Вікторовичем, Примаченко Ганною Олександрівною, Ломотько Миколою Денисовичем, запропоновано інноваційні рішення щодо підвищення екологічної ефективності економічної діяльності індустріальних парків і транспорту. Безумовно, темі екоіндустріального розвитку присвячено чимало змістовних наукових досліджень, але наукова новизна, яка озвучена доповідачами полягає в тому, що до цього часу ніхто настільки детально, відповідно за чіткими напрямками ще не вивчав і не передбачав низку екологічних проблем, з якими неминуче зіткнуться засновники індустріальних центрів. Однак, будемо об’єктивними, адже передбачити справа не така вже й клопітка. Значно складніше дати пораду, як саме впоратися зі складною проблемою. В цьому й полягає чи не найголовніша наукова актуальність розробок та ноу-хау доповідачів, які надали вичерпні відповіді та рекомендації щодо вирішення екологічних проблем, котрі у повній мірі постануть перед індустріальними центрами або вже існують в сфері корпоративної логістики та міжнародної транспортної інфраструктури.
Основні тенденції розвитку авіаційного ринку України в умовах кризових явищ були озвучені спікером Національного авіаційного університету Побережною Заріною Миколаївною. Про психологічні аспекти забезпечення економічної безпеки підприємств залізничного транспорту доповіла Воловельська Ірина Валеріївна. Кульова Дар’я Олександрівна зупинилася на підходах до оцінки ризиків при організації перевізного процесу.
Наукові доповіді, ґрунтовні виступи та плідні дискусії вчених резюмували головні наукові досягнення академічної спільноти і будуть відображені в підсумковій резолюції щодо шляхів та напрямів розвитку національної економіки в післявоєнний період, яку буде надіслано до Верховної Ради і Кабінету Міністрів України.
Детальніше з новими науковими розробками тем, які розглядалися під час роботи на дев’ятнадцятій науково-практичній міжнародній конференції «Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика» можна довідатися зі сторінок збірника доповідей, який невдовзі вийде у світ зусиллями організаторів.
Робота вітчизняних вчених в даному напрямку триває. Окреслене коло завдань та актуальних питань буде вивчатися протягом року й буде запропоноване для розгляду через рік під час наступної, тобто, уже двадцятої науково-практичної міжнародної конференції «Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика».