Про кафедру

завідувач кафедри

Каргін Анатолій Олексійович

завідувач кафедри, д.т.н., професор

корпус 2, поверх 2, кабінет 201

В останній час суттєво зріс попит на ІТ-спеціалістів, які затребувані Industry 4.0. Ринок вимагає фахівців нової формації. Зміни відбуваються у всіх галузях і компаніях, постійно потрібні ІТ-фахівці для розробки нових продуктів, підтримки нових ринків і нових видів послуг, пов’язаних із інтелектуальною обробкою даних, інтелектуальними сенсорними системами, розумними машинами і Інтернетом Речей.

За оцінкою експертів компанії Cisco зростання кількості підключених до інтернету пристроїв у 2010 році становило 12,5 мільярдів, 25 мільярдів у 2015 і збільшиться до 50 мільярдів до 2020 року. Потреба країн ЄС на 2022 рік оцінюється в 450 тисяч нових робочих місць у сфері інтелектуальних ІТ, 300 тисяч фахівців з інтернету речей і стільки ж із аналізу великих даних.

Освітні програми націлено на підготовку фахівців, затребуваних новими виробничими галузями, які породжуються Industry 4.0.

Відповідно до рекомендацій NMC Horizon Report Higher Education Edition навчання зосереджено по трьом напрямам: інтернет речей, штучний інтелект та технології обробки великих об’ємів даних. Основні вимоги до ІТ-фахівців нової формації – спроможність інтегрувати фізичні об’єкти з віртуальними об’єктами штучного інтелекту у вигляді різноманітних цифрових рішень на підставі глибинних знань програмування – знайшли відображення в особливостях навчання.

  • з проектування та програмування:
    • Мови: SQL, Java, Python, JavaScript, C++, C#, С, R, PHP, HTML5, CSS3, UML;
    • Технології розробки Windows, Linux, Android, iOS додатків (desktop, mobile);
    • Web-програмування;
    • Хмарні сервіси Microsoft, IBM, Amazon, Google;
    • Інструменти розробки для Arduino, Raspberry Pi та ESP;
    • Рішення для обробки баз даних, баз знань;
    • Проектування систем за допомогою IBM продуктів;
    • Рішення підтримки інформаційної безпеки.
  • з штучного інтелекту:
    • Штучні нейроні мережі;
    • Нечіткі та еволюційні системи;
    • Машинне та глибинне навчання;
    • Інженерія знань;
    • Інтелектуальний аналіз даних.
  • з технологій розробки розумних систем та Інтернету речей
    • Теорія інтелектуальних, когнітивних та емоційних машин;
    • Технології створення додатків для сенсорних систем;
    • Системи керування мобільними пристроями, дронами, роботами;
    • Технології створення додатків для Інтернету речей.
  • з технологій обробки великих об’ємів даних
    • Організація даних в системах хмарних обчислень;
    • Аналіз великих об’ємів даних;
    • Пошук даних у гетерогенних середовищах;
    • Взаємодія додатків та великих об’ємів даних.

Моделі, методи та інформаційні технології розглядаються на прикладах інтелектуальних транспортних систем.