У ряді найбільш показових для оцінки рівня виконуваних фахівцями Центру робіт, можна виділити наступні проекти: розробка нових, високоефективних сталебетонних та залізобетонних конструкцій для об’єктів залізничного транспорту та проектування будівлі вокзалу станції Харків-Балашовський, виконаного в рамках робіт з реконструкції вокзального комплексу при підготовці України до Євро-2012.
Співробітниками ЦДС виконано обстеження несучих конструкцій будівлі вокзалу та здійснено чисельну перевірку можливості руйнування несучих конструкцій в умовах збільшення навантажень на центральні опори, що припускає запропонований проект реконструкції. Оцінка ступеня перерозподілу напружень і деформацій оцінювалася порівнянням результатів розрахунку будівлі у початковому стані та після реконструкції з додатковими навантаженнями на перекриття і, як наслідок, зміненими характеристиками основи. Чисельний аналіз конструкції будівлі вокзалу до та після реконструкції виконувався на просторовій моделі в середовищі програмного комплексу ЛІРА.
-
- Обстеження конструкцій будівлі вокзалу на ст. Харків-Балашовський
-
Загальний вид та розрахункова схема будівлі вокзалу
Розрахункова схема будівлі до та після реконструкції
Вдалим прикладом співробітництва Центру з підприємствами Південної залізниці є робота з проектування залізобетонних стійок. За результатами виконаних досліджень складено та прийнято до застосування технічні умови виготовлення ТУ В 26.6-26066189-001: «Стояки залізобетонні для опор повітряних ліній електропередач напругою від 0.4 до 10 кВ, систем зовнішнього освітлення та систем залізничної сигналізації».
Накопичені фахівцями ЦДС дані при обстеженні опор, результати їх аналізу та результати попередніх розрахунків дозволили запропонувати нові варіанти стійок, натурне випробування яких для дослідження граничного стану, тріщиностійкості та несучої здатності, було здійснено на лабораторному стенді СП «Харківський завод залізобетонних конструкцій» Південної залізниці.
Дослідницька робота ЦДС поширюється також на підвищення експлуатаційної надійності верхньої будови колії. Для цього застосовується просторова модель колії, яка враховує фізичну нелінійність матеріалів, геометричну та конструктивну нелінійність, а також припускає рішення цілого ряду контактних задач. Дана модель зокрема використовувалась для оцінки можливості застосування нових конструктивних рішень для клем і підрейкових прокладок.
-
- Загальний вид розрахункової схеми ділянки колії
-
- Напруження в рейці та елементах кріплення типу КБ
У рамках співробітництва з організаціями, що випускають сучасні тензометричні ваги, Центром виконується науково-дослідна робота, яка направлена на покращення конструкції таких ваг, їх довговічності, враховуючи складні умови експлуатації. Так, наприклад, за замовленням ТНВЦ «ТОМ», виконано експериментально-теоретичні дослідження можливості застосування косих міжрейкових стиків у конструкції верхньої будови вагонних ваг, що дозволило поліпшити показники плавності ходу через стик, зменшити зминання головки рейки та її бічний знос, підвищити точність зважування.
-
- Тензометричні ваги виробництва ТНПЦ «ТОМ» під час діагностичного обстеження
-
- Нова конструкція тензометричних ваг УА ТОВ «КОДА»
Дослідження та розрахунки косого міжрейкового стику
На замовлення УА ТОВ «КОДА» фахівцями Центру було запропоновано нову конструкцію залізничних ваг, що дозволило значно покращити показники матеріалоємності. При проектуванні було передбачено збірну конструкцію, що легко монтується на місці виконання робіт, що дозволило знизити витрати на транспортування та приведення її у робочий стан.
Значну роботу з поліпшення експлуатацій
-
- Вимірювання переміщень в елементах тензометричних ваг SCALEX із зважуванням під час руху
-
- Під час дослідної експлуатації тензометричних ваг ТОВ «ПУЛЬСАР 92»
Значну роботу з поліпшення експлуатаційних показників та точності зважування було проведено фахівцями Центру при обстеженні та дослідній експлуатації тензометричних ваг виробництва ТОВ «ПУЛЬСАР 92» для зважування із зупинкою та під час руху. Важливим завданням для безпечної експлуатації транспортної інфраструктури є забезпечення стійкості укосів насипу, забезпечення міцності та деформативності підпірних стінок, підвищених колій та естакад для виконання розвантажувальних робіт.
Моделювання роботи підпірної стінки та розвантажувальної естакади
Центр діагностики споруд транспортного призначення Українського державного університету залізничного транспорту запрошує до співпраці всіх зацікавлених у діагностиці, обстеженні, паспортизації та проектуванні транспортних та інших споруд.