Центр діагностики споруд транспортного призначення
Центр діагностики споруд транспортного призначення (ЦДС) створено наказом Міністра транспорту та зв’язку України від 21.03.2006 р. № 254 як науковий підрозділ на базі кафедри «Будівельна механіка та гідравліка» Українського державного університету залізничного транспорту.
Основні напрямки діяльності Центру:
- обстеження та паспортизація будівель і споруд для визначення їх технічного стану, а саме: будівель промислового і цивільного призначення, залізничних та автомобільних ваг, мостів, шляхопроводів, водопропускних труб, антенно-щоглових споруд зв’язку, димових труб;
- інструментальні випробування з метою визначення параметрів міцності матеріалів, ґрунтів, металевих деталей, виробів, зварних з’єднань тощо;
- перевірка експлуатаційних характеристик будівельних виробів і продукції для залізничного транспорту відповідно до заявлених параметрів;
- надання наукових послуг при впровадженні нових прогресивних рішень, конструкцій, технологій та матеріалів, сприяння науково-технічному розвитку виробництва;
- проведення фундаментальних та прикладних наукових досліджень проблем будівельного комплексу на залізничному транспорті України.
У Центрі працюють висококваліфіковані фахівці (атестовані експерти), проектувальники і науковці. Центр оснащений сучасною вимірювальною і комп’ютерною технікою, ліцензійними програмними комплексами для автоматизованого проектування та розрахунку.
До складу Центру входить випробувальна лабораторія, яка у 2024 році успішно пройшла процедуру акредитації про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. Сучасна база випробувального обладнання, високий рівень професійної підготовки спеціалістів, якісне надання послуг, неупереджене ставлення до замовників – це ті основні чинники, що дозволяють бути в перших рядах на ринку надання послуг з випробувань.
Центр залишається найбільш досвідченою та уповноваженою організацією для експертизи зважувальних приладів на залізничному транспорті
Є розробником «Інструкції про застосування зважувальних приладів на залізничному транспорті України».
Є автором багатьох проєктів сучасних тензометричних ваг і проектів реконструкції під тензометрію, розробником технічних умов, стандартів і інших нормативних документів.
Кожного року роботи по обстеженню залізничних ваг складають найбільшу частину діяльності Центру.
Приклади виконаних робіт
1. Впровадження у виробництво нових конструктивних рішень, матеріалів і виробів для верхньої будови колії залізниць України та країн Європи. Розроблено велику кількість розрахункових моделей для аналізу напружено-деформованого та граничного стану елементів колії. Реалізовано рішення контактних задач, врахування фізичної та конструктивної нелінійності. Адекватність результатів перевірено численними експериментальними дослідженнями. Моделі дозволили запровадити нові елементи рейкових скріплень, склади бетону, схеми армування. В даний час проводяться дослідження перспектив використання бетонних шпал з композитною арматурою.
2. Участь в проектуванні житлового комплексу ЖК Royal Residence (м. Харків, Партизанський провулок, 8) в частині прив’язки проєкту під існуючі кліматичні і інженерно-геологічні умови. Розроблено модель роботи будівлі і ґрунтів як єдиної просторової системи, виконано перевірку несучої здатності фундаментної плити і елементів каркасу, розроблено ряд рекомендацій і технічних рішень.
3. Участь в проектуванні козлового крану для підйому ремонтних затворів гідроелектростанції в частині розрахунків на сейсмічні впливи і дослідження напружено-деформованого стану елементів конструкції. Розрахункова модель отримала І місце на Х-му міжнародному конкурсі наукових праць «Комп’ютерні технології проектування конструкцій будівель та споруд». Даний розрахунок входить до переліку обраних проектів на офіційному сайті групи компаній «LIRALAND»
5. Залучення до міжнародної експертизи в частині динамічного аналізу конструкції компостеру для переробки органічних матеріалів (у рамках договору із ТОВ «Науково-виробниче об’єднання «Світло шахтаря»). Розрахункова схема передбачає моделювання конструкції з урахуванням контактної взаємодії елементів, послаблень у зварних з’єднаннях і інших дефектів, отриманих під час експлуатації.
6. Технічна експертиза і аналіз напружено-деформованого стану Балашівського шляхопроводу (м. Харків). Виконано обстеження, випробовування і розрахунки споруди, встановлено технічний стан за критерієм надійності. Встановлено залишковий ресурсу шляхопроводу з перевіркою технічних рішень по реконструкції.
Центр діагностики споруд транспортного призначення Українського державного університету залізничного транспорту запрошує до співпраці всіх зацікавлених у діагностиці, обстеженні, паспортизації та проектуванні транспортних та інших споруд.
Контактна інформація
Адреса: 61050, м. Харків, пл. Фейєрбаха, 7, ауд. 1.118
тел./факс (057) 730-10-70
тел. 0508059093 (директор Лобяк Олексій Вікторович)
e–mail: Lobiak@ukr.net