Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка

Шифр: 106

Спеціальність: 174 "Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка"

Факультет: Факультет «Інформаційно-керуючі системи та технології»

ЗНО: ЄВІ (Іноземна мова), Фахове випробування,

Прохідний бал минулих років: 130

Ліцензійний обсяг / Кількість бюджетних місць: -

Термін навчання: 1р 4м

Вартість контракту (за 1 рік/грн.): 16400

Форма здобуття освіти: повна

Термін навчання: ІІ - магістерський
1 рік 4 місяці / 3 семестри

Рівень освіти: магістр

Рік вступу: 2023

Гарант освітньої програми

Гарантом ОП “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка” є д.т.н., Ананьєва О.М.

Мета навчання за освітньою програмою

Мета освітньої програми полягає у наданні студентам глибоких знань, практичних навичок і компетенцій у сфері автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки з урахуванням сучасних вимог та потреб ринку праці. Основні цілі програми:

  1. Забезпечення студентам необхідних знань, умінь і навичок для успішної кар’єри в галузі автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки.
  2. Надання можливості студентам вивчати сучасні технології, методи та підходи, що застосовуються в цих галузях, з метою підготовки до викликів сучасного технічного світу.
  3. Сприяння розвитку аналітичного мислення, творчих здібностей та здатності до комплексного аналізу та розв’язання складних завдань в галузі автоматизації та робототехніки.
  4. Заохочення студентів до здійснення наукових досліджень та розвитку нових технологій у сфері автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки.
  5. Підготовка студентів до швидкої адаптації до змін у сфері технологій та глобальних технологічних тенденцій.
  6. Розвиток інтересу студентів до інноваційних рішень та підприємницької діяльності в галузі автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки.
  7. Надання можливості професійно виконувати функції керівників підрозділів та підприємств.

Для досягнення цієї мети студенти вивчають:

– дисципліни загального підготовки (менеджмент пресоналу, практикум з іншомовного ділового спілкування, енерго- та ресурсозберігаючі технології);

– дисципліни професійної підготовки (технології розробки пристроїв та систем автоматизації, теоретичні основи робототехніки).

Позитивне ставлення до вивчення начальних дисциплін, добре виконання програм управлінської практики дозволяє випускнику за цією освітньою програмою у подальшому займати посади керівників підрозділів та установ у наукових та науково-виробничних підприємствах, вищих навчальних закладах та проектно-конструкторських інститутах, підприємствах з експлуатації систем автоматичного та автоматизованого керування в різних галузях промисловості.

Адресати освітньої програми

Програма адресована бакалаврам та магістрам (ОКР «спеціаліст»), зацікавленим в отриманні знань у галузі автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки на транспорті та інших підприємствах. Програма буде цікавою для тих, хто планує пов’язати своє майбутнє з новітніми науковими дослідженнями, розробленням сучасних систем керування відповідальними технологічними процесами, виконанням перспективних проектів, створенням, виробництвом та експлуатацією ефективних комп’ютерних систем та мікропроцесорних пристроїв у різних галузях промисловості та транспорту, використанням штучного інтелекту.

Навчання за програмою дає такий обсяг знань, навичок і вмінь, здатність застосування знань та формування суджень:

вивчаються теоретичні основи розроблення, проектування, виробництва та експлуатації систем керування технологічними процесами, а також пристроями залізничної автоматики (ЗАТ);

  • вивчаються методи аналізу, розрахунку й синтезу основних систем і пристроїв автоматичних та автоматизованих систем керування та контролю,  більш детально вивчаються пристрої та системи залізничної автоматики, шляхи та перспективи розвитку систем на найближчу й дальню перспективу;
  • вивчаються методи та технічні засоби для створення комп’ютерних та мікропроцесорних систем;
  • вивчаються бази даних, алгоритмізацію та комп’ютерне програмування;
  • вивчаються методи забезпечення надійності та безпеки  функціонування технічних засобів керування та регулювання руху поїздів;
  • вивчаються системи енергозбереження та діагностування сучасних систем керування та контролю;
  • вивчаються організація експлуатації та технічного обслуговування пристроїв автоматики й телемеханіки, гарантування безпеки руху поїздів під час відновлення та ремонту пристроїв ЗАТ, особливості пошуку відмов і проведення спеціальних вимірювань у пристроях ЗАТ;
  • формуються вміння оволодіння методами аналізу, розрахунку, синтезу та проектування пристроїв ЗАТ і їх вузлів на основі використання обчислювальної техніки, особливо мікропроцесорів і електронно-обчислювальних машин;
  • формуються навички розробки окремих елементів та вузлів систем, підтримання заданої експлуатаційної надійності функціонування пристроїв ЗАТ, гарантування безпеки руху та заданої пропускної здатності дільниць і станцій;
  • формуються навички керування виробничим колективом, самостійного прийняття рішень та визначати перспективу розвитку підрозділів та підприємств;
  • практикум з іншомовного ділового спілкування надає навичок участі у міжнародних конференціях, здатність в подальшому працювати в міжнародних проєктах.

Навчання за програмою дає такий обсяг знань, навичок і вмінь:

  • уміння створювати і підтримувати функціонування автоматизованих систем управління залізничної автоматики;
  • уміння розробляти програмне, технічне та інформаційне забезпечення автоматизованих систем управління залізничної автоматики;
  • навички управління та проектування сучасних комп’ютерних систем і мереж;
  • навички планування, оптимізації і інтелектуалізації виробничих процесів;
  • формуються вміння застосовувати одержані знання з загальнотехнічних і загальноінженерних дисциплін, оволодіння методами аналізу, розрахунку, синтезу та проектування пристроїв ЗАТ і їх вузлів на основі використання обчислювальної техніки, особливо мікропроцесорів і електронно-обчислювальних машин;
  • формуються навички розробки окремих елементів та вузлів систем, підтримання заданої експлуатаційної надійності функціонування пристроїв ЗАТ, гарантування безпеки руху та заданої пропускної спроможності дільниць і станцій;
  • формуються навички керування виробничим колективом, самостійного прийняття рішень та визначення перспектив розвитку підрозділів та підприємств.

Можливості працевлаштування

Отримані знання дозволяють гідне працевлаштування у різних галузях промисловості, у першу чергу магістральному та промисловому залізничному транспорті, у метрополітенах, в морських портах, на вугільних шахтах, металургійних комбінатах та коксохімічних заводах, як в Україні так і за кордоном. Для ефективного кар’єрного росту у подальшому після закінчення ВНЗ доцільно починати випускникам працювати на початкових інженерно-технічних посадах.

Залізничний транспорт є дуже важливою ланкою у економіці будь-яких розвинених держав світу, тому фахівці для нього дуже цінуються у світі. Багато випускників кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів працюють ефективно не тільки в Україні, але й за кордоном у всесвітньо відомих компаніях, наприклад, Hitachi Rail STS, раніше Ansaldo Signaling and Transportation Systems або Ansaldo STS (США, Італія), Bombardier Transportation (Швеція, Україна та ін.), “Thales” (Франція, Азербайджан та ін.), на керівних посадах на магістральному та промисловому залізничному транспорті, а також у метрополітенах держав СНД.

Додаткова інформація

  • Кафедру «Автоматика та комп’ютерне телекерування рухом поїздів» (АТ) закінчили:

два ректора, майже усі декани факультету ІКСТ та завідувачі кафедрою АТ нашого університету;

  • керівники департаменту автоматики та телекомунікацій ПАТ «Укрзалізниця»;
  • більшість начальників служб та дистанцій сигналізації та зв’язку: регіональних філій «Південно-західна, Одеська, Львівська, Південна, Донецька, та Придніпровська залізниці» ПАТ «Укрзалізниця»;
  • керівники служб, дистанцій сигналізації та зв’язку та підрозділів Харківського, Київського та Дніпропетровського метрополітенів України;
  • керівники служб та дистанцій сигналізації та зв’язку дирекцій по транспорту металургійних комбінатів, шахтоуправлінь та коксохімічних заводів, морських портів та організацій з перевезення продукції залізничним транспортом;
  • керівники підрозділів проектних-вишукувальних інститутів «Укрзалізничпроект», «Харківський Промтранспроект», “Хардіпротранс”, «Южгіпроруда, «Діпрококс» (м.Харків), «Діпромез» (м.Дніпро), Кіївметропроект, Київдіпротранс (м. Київ);
  • директори та головні спеціалісти харківських науково-виробничих підприємств «Транспортні технології» («Стальенерго»), «Залізничавтоматика», «САТЕП», «Іпра-Софт», «Хартрон», «УкрТрансСигнал», «Промтрансавтоматика», «Bombardier Transportation» (усі – м. Харків).

Студенти навчаються в сучасних лабораторіях, оснащених комп’ютерними класами, обладнанням таких світових фірм, як Bombardier Transportation, Schneider Electric, Iskratel, Watson telecom. НВП «Імпульс» та ін..

На кафедрі працюють 3 доктора технічних наук, 4 професора, 2 академіка та 1 член-кореспондент Транспортної академії України, 9 доцентів та 2 старших викладача.