Навчально-методична робота кафедри

Навчально-методична робота кафедриРозвиток професійних навичок майбутніх фахівців з маркетингу, відповідно до сучасних умов конкурентного середовища, пов’язаний з пошуком та впровадженням сучасних методів викладання. Орієнтуючись на це,  навчально-методична робота кафедри базується на принципі системного підходу до активізації творчого потенціалу студентів та викладачів.

З метою активізації слухачів та усвідомлення необхідних професійних знань, професорсько-викладацький склад кафедри використовує різні методи і форми викладання та навчання. Так, пізнання теоретичного матеріалу відбувається за рахунок прослуховування лекцій: вступних, тематичних, підсумкових, лекцій-практикумів, лекцій-диспутів тощо. Використання технічних засобів навчання (мультимедійні проектори) допомагають наочно продемонструвати останні тенденції світових практик маркетингового процесу.Всі тексти лекцій є на паперових та електронних носіях у мультимедійному вигляді.

Колектив кафедри пропонує новітні методики практичного засвоєння теоретичного матеріалу за рахунок проведення практичних занять у формі діалогу, круглого столу, тренінгів, ділової гри, конференції тощо. Формування професійних навичок відбувається за рахунок використання таких інтерактивних методик, як кейс-стаді, ролеві ігри, «мозкові штурми» тощо, які забезпечують відображення наближеної до реальних умов дійсності.

Викладання основних дисциплін кафедри відбувається на українській та англійській мовах.

До навчального процесу залучаються фахівці – практики залізничного транспорту. При вокзалі Харків-пасажирський працює філіал кафедри. В ньому частину занять проводять керівники та фахівці пасажирської служби Південної залізниці. Також кафедра має філіал при страховій компанії та рекламному агентстві, де студенти можуть оволодіти практичними навичками в галузі маркетингу страхових та рекламних послуг.

Методичне забезпечення кафедри постійно удосконалюється відповідно до встановлених вимог якісної освіти та контролю знань студентів. Апробація результатів навчально-методичної роботи кафедри маркетингу публікується на конференціях різного рівня.

Професорсько-викладацький склад кафедри постійно удосконалює свою педагогічну майстерність, проходячи курси підвищення кваліфікації та стажування в ВНЗ країн Європейської Співдружності та України.

Протягом останніх п’яти років викладачами кафедри видано 4 навчальні посібники, 13 конспектів лекцій та 11 методичних розробок для проведення практичних занять. Всі тексти лекцій є на паперових та електронних носіях у мультимедійному вигляді.

Навчально-методична робота кафедри О.І. ЗОРІНА, О.М. МКРТИЧЬЯН. Витрати на залізничному транспорті: конспект лекцій – Харків: УкрДУЗТ, 2017.

Метою написання конспекту лекцій є формування у студентів комплексу необхідних теоретичних знань і практичних навичок щодо формування експлуатаційних витрат залізничного транспорту і собівартості вантажних та пасажирських залізничних перевезень. Даний конспект лекцій призначений для напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг» всіх форм навчання, а також може використовуватися як теоретичне джерело при написанні відповідного розділу дипломної роботи студентів.

 

Навчально-методична робота кафедриО.І. ЗОРІНА, О.В. СИВОЛОВСЬКА, А,О, ДЕРГОУСОВА. Рекламний менеджмент: навчальний посібник – Харків: УкрДУЗТ, 2015.

Метою навчального посібника є пов’язання в одне ціле концепції рекламного бізнесу, моделі поведінки споживачів, оцінки ефективності результатів проведення рекламної кампанії, а також прогнозування її перебігу і дієвості рекламних заходів. У даному навчальному посібнику рекламний менеджмент розглядається в контексті маркетингу та загальної стратегії фірми-рекламодавця.

 

 

Навчально-методична робота кафедриА.О. ДЕРГОУСОВА. Маркетинг у банках: конспект лекцій – Харків: УкрДАЗТ, 2012.

Даний конспект лекцій розкриває проблеми маркетингу стосовно діяльності банківських установ. Особливу увагу приділено особливостям управління банківськими продуктами. Систематизовано та комплексно надано матеріал щодо особливостей маркетингу у сфері банківської діяльності.

 

 

 

 

Навчально-методична робота кафедриА.О. ДЕРГОУСОВА. Маркетингове ціноутворення: конспект лекцій – Харків: УкрДУЗТ, 2015.

Даний конспект лекцій формує систему базових знань у сфері маркетингового ціноутворення, розуміння концептуальних засад процесу ціноутворення; систему знань студентів про сутність і зміст ціни в маркетингу як певний аспект підприємницької діяльності в умовах конкуренції; формує навички розроблення й прийняття управлінських рішень щодо встановлення ціни на продукцію підприємства.

 

 

 

Навчально-методична робота кафедриО.І. ЗОРІНА, О.М. МКРТИЧЬЯН, Д.С. ГОНЧАРЕНКО. Інноваційно-інвестиційна стратегія у транспортному маркетингу: конспект лекцій – Харків: УкрДУЗТ, 2018.

Метою написання цього  конспекту лекцій є формування у студентів сучасного еконо­мічного мислення та системи спеціальних знань у галузі управління інвестиційною діяльністю підприємств, відповідних компетенцій на основі засвоєння основних теоретичних положень та опанування необхідними практичними навичками, що дозволяють ефективно здійснювати цю діяльність на підприємстві. Даний конспект лекцій призначений для студентів 075 спеціальності «Маркетинг» всіх форм навчання, а також може використовуватися як теоретичне джерело при написанні відповідного розділу дипломної роботи студентів.

Навчально-методична робота кафедриО.І. ЗОРІНА, В.А. ВОЛОХОВ, І.В. ВОЛОХОВА, А.О. ДЕРГОУСОВА, О.В. СИВОЛОВСЬКА, О.М. МКРТИЧЬЯН, Д.С. ГОНЧАРЕНКО. Маркетинг транспортних послуг: навчальний посібник – Харків: УкрДУЗТ, 2019.

Метою написання даного навчального посібника теорія та практика управління, яка направлена на розширення виробництва і збуту транспортних послуг на основі досліджень транспортного ринку, виявлення існуючих і потенціальних потреб і побажань клієнтів і на найбільш повне їх задоволення. Практично маркетинг транспортних послуг являє собою систему різноманітних видів ринкової діяльності щодо розробки нових послуг, їх виробництву і збуту. Він націлений  на отримання  прибутку шляхом  пристосування усіх сторін діяльності залізниць до потреб клієнтів. Сутність маркетингу транспортних послуг веде до принципу:  виробляти тільки те, що можеш продати.

Навчально-методична робота кафедриКАМЕНЕВА Н.М., КОСИЧ М.В., ФРОЛОВ О.І., АЛЕКСАНДРОВА О.Ю.

Економічна теорія: навчальний посібник – Харків: УкрДУЗТ, 2019. – 163 с.

Цей навчальний посібник підготовпений відповідно діючих програм вищої освiти рівня бакалавр технічного напряму. Автори ставили за мету у стислій формі виклвсти основні проблеми та базові понятгя сучасної економічної теоргї. До посібника включено 12 розділів, у кожному з як розкриваються найбільш складні питания курсу. Видання стане в нагоді перш за все студентам технічних спеціальностей закладів вищої освiти.

Навчально-методична робота кафедриКОСИЧ М.В., ФРОЛОВ О.І., АЛЕКСАНДРОВА О.Ю. Конспект лекцій з дисципліни “Економічна теорія” ч.1,2,3 – 2018 р, 2019 р, 2020 р. відповідно.

Даний конспект лекцій розглядає теоретичні основи ринкової економіки на мікро-, макрорівні. Економічна теорія є базовою наукою, що формує основу для вивчення інших прикладних економічних дисциплін. Це видання складається з трьох змістовних частин, де у першій викладені основні категорії, положення та економічні закони. Друга частина розповідає про закономірності розвитку національної економіки в цілому та третя частина розглядає поведінку окремих економічних суб’єктів та пропонує шляхи досягнення максимальних результатів цими суб’єктами при мінімізації витрат.

Перша частина містить матеріал про розвиток різноманітних економічних систем суспільства, про форми результатів виробництва, про сутність грошей та їх функції, про стадії кругообігу капіталу у різних сферах діяльності, про формування та розподіл доходів, про економічні функції держави, про розвиток міжнародних економічних відносин та глобальні економічні проблеми.

Друга частина містить матеріал про основні макроекономічні показники, прояви макроекономічного нестабільного положення – циклічність, безробіття, інфляцію та засоби боротьби з ними; фіскальну та монетарну політики держави; різні моделі досягнення макроекономічної рівноваги.

Третя частина містить матеріал про закони та закономірності розвитку окремих економічних суб’єктів – домогосподарст (населення) та фірм. Даний конспект лекцій дає інформацію про умови досягнення максимізації корисності споживачем, про умови максимізації прибутку підприємствами, про часткову та загальну рівновагу на ринках готової продукції та ресурсів, про особливості поведінки виробника у різних ринкових структурах.

 

А.О. ДЕРГОУСОВА, О.В. СИВОЛОВСЬКА, К.Ю. БОЙКО. Маркетинг: конспект лекцій – Харків: УкрДУЗТ, 2019.

Сутність маркетингу зводиться до девізу: виробляй те, що зможеш продати, замість того, щоб намагатися продавати те, що можеш виробляти. Методами вирішення цих завдань і займається маркетинг. Впровадження концепції маркетингу у практику діяльності підприємства дає можливість формувати раціональні виробничі програми, оперативно реагувати на ринкову ситуацію та перемагати в умовах конкуренції. В конспекті лекцій розкрито сутність маркетингу та наведено основний інструментарій, який можуть використовувати в своїй діяльності підприємства. Метою написання цього конспекту лекцій є формування у студентів системи спеціальних знань у галузі маркетингу.

 

О.І. ЗОРІНА, О.В. СИВОЛОВСЬКА, А,О, ДЕРГОУСОВА. Основи менеджменту та маркетингу: навчальний посібник – Харків: УкрДУЗТ, 2014.

Навчальний посібник «Основи маркетингу та менеджменту» складається з методичних рекомендацій, теоретичного та практичного досвіду управління маркетинговою діяльністю на підприємстві та застосування основ менеджменту, задач, ситуаційних вправ, тестів, які дозволять майбутнім фахівцям закріпити теоретичний матеріал і набути практичних навичок у прийнятті управлінських рішень. Навчальний посібник складається з 3 теоретичних модулів, що містять 14 розділів і практичну частину, а також охоплюють теми навчальних програм з дисциплін «Маркетинг», «Менеджмент». Зміст посібника, його структура, підхід до викладення матеріалу адаптовані до вимог кредитно-модульної форми навчання у вищих навчальних закладах. Посібник адресовано студентам вищих навчальних закладів денної та заочної форм навчання, які навчаються за технічними спеціальностями, керівникам фірм і спеціалістам, діяльність яких пов’язана із практичним маркетингом, а також тим, хто цікавиться питаннями ефективного управління організацією.

А.О. ДЕРГОУСОВА, О.В. СИВОЛОВСЬКА, О.М. МКРТИЧЬЯН. Паблік рилейшнз: конспект лекцій. – Харків: УкрДУЗТ, 2021.

З кожним роком в Україні зростає увага ділових політичних і громадських кіл до сфери паблік рилейшнз (PR). Ринок змінюється настільки динамічно, що не всі компанії здатні не тільки ефективно розвиватися, але навіть встояти. Тому необхідно мати певну орієнтацію на формування сприятливого «зовнішнього клімату», проводити постійну цілеспрямовану роботу з громадськістю, яка повинна стати одним з основоположних принципів діяльності організації. І таким принципом може стати паблік рилейшнз – своєрідний вид соціально-психологічного менеджменту. Даний конспект містить матеріал для підготовки студентів економічних спеціальностей УкрДУЗТ, які опановують дисципліну «Паблік рилейшнз». У даному конспекті системно, відповідно до програми вивчення дисципліни розглядаються теоретичні та практичні основи паблік рилейшнз.

О.І. ЗОРІНА, А.О. ДЕРГОУСОВА, О.М. Мкртичьян. Менеджмент: конспект лекцій – Харків: УкрДУЗТ, 2022.

Конспект містить матеріал для підготовки здобувачів вищої освіти всіх спеціальностей економічного факультету Українського державного університету залізничного транспорту, які опановують дисципліну «Менеджмент». У конспекті системно відповідно до програми вивчення дисципліни розглядаються теоретичні та практичні основи менеджменту. Матеріал конспекту структуровано відповідно до тематики лекцій, що викладаються. Рекомендується для здобувачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації, а також тих, хто цікавиться питаннями, пов’язаними з теорією та практикою застосування менеджменту на підприємствах.

А.О. ДЕРГОУСОВА, О.В. СИВОЛОВСЬКА, О.М. МКРТИЧЬЯН. Бренд-менеджмент: конспект лекцій – Харків: УкрДУЗТ, 2022.

З моменту народження перед брендом відкривається довга дорога життєвого циклу, якою компанії його успішно провести. Для вирішення цього завдання у компаніях існує окрема функція під назвою бренд-менеджмент. Даний конспект містить матеріал для підготовки студентів спеціальності «Маркетинг» другого магістерського рівня вищої освіти економічного факультету Українського державного університету залізничного транспорту, які опановують дисципліну «Бренд-менеджмент». У конспекті системно, відповідно до програми вивчення дисципліни розглядаються теоретичні та практичні основи бренд-менеджменту.