Науково-дослідна робота

завідувач кафедри

Мойсеєнко Валентин Іванович

д.т.н., професор

корпус 3, поверх 4, кабінет 401

Напрямки наукових досліджень кафедри

Кафедра спеціалізованих комп’ютерних систем е унікальною серед залізничних вишів України. Вона забезпечує кадрову підтримку інноваційному розвитку залізничної галузі фахівцями бакалаврського та магістерського рівнів. Технічне оснащення лабораторій відповідає сучасним вимогам, а студенти в процесі навчання оволодіють не тільки  необхідні теоретичні знання, а й отримують навички практичної діяльності. Це забезпечується активною співпрацею кафедри з провідними підприємствами галузі та фірмами, що займаються розробленням нової техніки для потреб галузі. Такий підхід забезпечує швидку адаптацію випускників на виробництві.

Наукові дослідження колектива кафедри направлені у першу чергу на вирішення актуальних питань підтримки інноваційного розвитку залізничного транспорту.

Професор Валентин Мойсеєнко  очолює наукові роботи з розроблення та впровадження на залізниці сучасних мікропроцесорних систем керування рухом поїздів. У співпраці з фахівцями підприємства НВП ПОВ “ЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА” розроблені та впроваджені мікропроцесорні системи станційної централізації на залізничному транспорті та метрополітені.  На протязі  останніх років була проведена експертиза з функційної безпеки мікропроцесорних систем керування, які впроваджуються на залізничному транспорті України. Це забезпечує прискорення впровадження нової техніки та забезпечення безпечних умов перевезення пасажирів і вантажів.

Доктор технічних наук  Сергій Доценко сформулював  теоретичні основи методології цілісного підходу до створення інтелектуальних систем комп’ютерної підтримки рішень при управлінні енергозбереженням організацій. Це забезпечило впровадження енергозберігаючих технологій  на промислових підприємствах та залізничному транспорті. Зокрема створені системи автоматизованого моніторингу енергоспоживання з подальшим аналізом та наданням рекомендацій з підвищення ефективності використання енергоресурсів. У цьому напрямку продовжуються роботи по розробці методологічних основ формування організаційної структури систем енергоменеджменту для підприємств.

Зараз науковою школою Доценко С.І. ведуться дослідження архітектур логічних моделей баз знань з відкритою архітектурою, як складових інтелектуальних систем в рамках розвитку методологій промислових революцій  Індустрії 4.0 (інтернет речей) та Індустрії 5.0 (інтернет знань). У першу чергу вказані роботи спрямовані на забезпечення наукової підтримки подальшого розвитку вітчизняної залізничної галузі.

Розвиток наукових досліджень, постійне оновлення матеріальної бази та активна співпраця з виробництвом є запорукою сталого розвитку кафедри.

 

На базі кафедри діє  Галузева науково-дослідна лабораторія “Мікропроцесорні засоби автоматизації об’єктів залізничного транспорту”

Нещодавно лабораторія провела дослідження на тему:Дослідження математичних моделей та визначення якісних ознак безпечного функціонування технологічного пристрою ИВБ з електронними компонентами 

На даний час лабораторія проводить дослідження на тему:Дослідження та визначення якісних ознак безпечного функціонування технологічного пристрою з електронними компонентами ТШ-65СБ