Науково-дослідна робота кафедри здійснюється галузевою науково-дослідною лабораторією безстикової колії (ГНДЛ-67) у тісній взаємодії з галузевою науково-дослідною лабораторією підрейкових основ і спецзалізобетону (ГНДЛ-6), кафедрами БМКС і БМГ.
Науково-дослідні роботи (НДР) виконуються за кошти державного бюджету, за господарчими договорами, замовниками яких є філії АТ «Укрзалізниця», ТОВ НВП «Корпорація КРТ», КП «Харківський метрополітен», Київський метрополітен тощо.
В теперішній час виконуються такі НДР:
– за кошти державного бюджету – Теоретичні та експериментальні основи створення композиційних матеріалів на основі мінеральних в’яжучих для захисту від електрокорозії і ремонту споруд залізничного транспорту, наук. керівник – проф. А.А.Плугін (№ теми 9/10-2022Б, №ДР 0122U002125)
– за господарчими договорами:
Розроблення ДБН Споруди транспорту. Залізниці колії 1435 мм. Норми проектування (67/3-22)
Перегляд ДБН В.2.3-19:2018 Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування (6/7-22)
Проведення експлуатаційних випробувань підрейкових гумових прокладок типу ПРП-4, ПРП-4.К у складі проміжних рейкових скріплень типу КПП-5 та КПП-5.К (67/2-21)
Проведення експлуатаційних випробувань анкерів закладних типу АЗ-2.1 (полегшених) із залізобетонними шпалами СБ 3-0 в складі вузла проміжного рейкового скріплення КПП-5 (67/1-21)
Розробка і внесення змін до ДСТУ Б В.2.6-209:2016 Шпали залізобетонні попередньо напружені для залізниць колії 1520 і 1435 мм. Технічні умови (6/11-20)
Розроблення нормативної документації: «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Залізниці» (6/19-19)
Тематикою виконаних останніми роками досліджень були:
2016 – Лабораторні дослідження параметрів елементів проміжного рейкового скріплення типу КПП-5
2014 – Розробка технічних вказівок на використання старопридатних рейок довжиною 12,5 та 25 м в коліях КП «Харківський метрополітен»;
2012 – Розробка вказівок по продовженню терміну служби рейок на коліях КП «Харківський метрополітен»;
2011 – Проведення досліджень процесів формування надінтенсивного бокового зносу рейок та розробка заходів щодо його зниження;Дослідження роботи рейок в умовах КП «Харківській метрополітен» для оцінки можливості підвищення їх експлуатаційного ресурсу;Розробка Технічних вказівок за технологією контактного зварювання рейок з натягом
2010 – Проведення досліджень та визначення термінів експлуатації гумових прокладок в реальних умовах та надання рекомендацій щодо внесення змін до середніх норм витрат матеріалів; Перегляд «Інструктивних вказівок про організацію контролю рейок, ремонту та обслуговування дефектоскопних засобів в колійному господарстві метрополітену»
2008-07 – Проведення досліджень щодо оцінки забезпечення стійкості безстикової колії з довгими рейковими плітями та розробка рекомендацій з утримання плітей безстикової колії та проведення на них ремонтних робіт; Розробка нормативного документу «Вказівки щодо встановлення гарантійного терміну експлуатації колії та споруд після виконання робіт з модернізації колії»;Дослідження напружено-деформованого стану рейкових плітей безстикової колії при сумісній їх роботі зі стрілочними переводами та розробка рекомендацій;Проведення досліджень та розробка рекомендацій із застосування безстикової колії на ділянках зі змішаною підрейковою основою
Науково-дослідна робота кафедри здійснюється переважно в рамках наукової школи з теорії та методів розрахунків безстикової колії і взаємодії колії та рухомого складу, в тому числі в особливих умовах експлуатації промислових залізниць. Наукова школа заснована Заслуженим діячем науки України, д.т.н., проф. Ангелейком Віктором Івановичем (1908-91). Проф. Ангелейко є автором понад 300 наукових статей, монографій, 7 підручників, декількох статей Української енциклопедії, підготував 31 кандидата технічних наук. Під його керівництвом розпочато наукові дослідження, більшість яких є актуальними і продовжуються дотепер.
Видатний внесок в наукову діяльність кафедри також зробили: д.т.н., проф. Даренський О.М., який розв’язав важливу науково-прикладну проблему підвищення ресурсу роботи залізничних колій незагального користування на основі прогнозування стану системи «екіпаж – рейкова колія», вперше застосувавши для цих умов концепцію дискретної підрейкової основи з нелінійними пружно-дисипативними характеристиками, підготував 5 кандидатів наук; к.т.н, проф. Шраменко В.П., який розвинув теоретичні основи та практичні питання надійності та безпеки експлуатації безстикової колії, підготував 3 кандидатів наук; д.т.н, проф. Старосельський О.О., який започаткував новий напрямок досліджень – електрокорозія залізобетону залізничних споруд та заснував галузеву науково-дослідну лабораторію корозії і захисту від корозії конструкцій і споруд залізниць, підготував 1 кандидата наук.
За результатами досліджень аспірантами та співробітниками кафедри та/або під керівництвом науковців кафедри успішно захищено понад 50 дисертацій, у т.ч.: