Науково-дослідна робота кафедри

Завідувач кафедри

Плугін Андрій Аркадійович

Завідувач кафедри, д.т.н., проф.

корпус 1, поверх 4, кабінет 420

Науково-дослідна робота кафедри здійснюється галузевою науково-дослідною лабораторією безстикової колії (ГНДЛ-67) у тісній взаємодії з галузевою науково-дослідною лабораторією підрейкових основ і спецзалізобетону (ГНДЛ-6), кафедрами БМКС і БМГ.

Науково-дослідні роботи (НДР) виконуються за кошти державного бюджету, за господарчими договорами, замовниками яких є філії АТ «Укрзалізниця», ТОВ НВП «Корпорація КРТ», КП «Харківський метрополітен», Київський метрополітен тощо.

В теперішній час виконуються такі НДР:

– за кошти державного бюджету – Теоретичні та експериментальні основи створення композиційних матеріалів на основі мінеральних в’яжучих для захисту від електрокорозії і ремонту споруд залізничного транспорту, наук. керівник – проф. А.А.Плугін (№ теми 9/10-2022Б, №ДР 0122U002125)

– за господарчими договорами:

Розроблення ДБН Споруди транспорту. Залізниці колії 1435 мм. Норми проектування (67/3-22)

Перегляд ДБН В.2.3-19:2018 Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування (6/7-22)

Проведення експлуатаційних випробувань підрейкових гумових прокладок типу ПРП-4, ПРП-4.К у складі проміжних рейкових скріплень типу КПП-5 та КПП-5.К (67/2-21)

Проведення експлуатаційних випробувань анкерів закладних типу АЗ-2.1 (полегшених) із залізобетонними шпалами СБ 3-0 в складі вузла проміжного рейкового скріплення КПП-5  (67/1-21)

Розробка і внесення змін до ДСТУ Б В.2.6-209:2016 Шпали залізобетонні попередньо напружені для залізниць колії 1520 і 1435 мм. Технічні умови (6/11-20)

Розроблення нормативної документації: «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Залізниці» (6/19-19)

Тематикою виконаних останніми роками досліджень були:

2016 – Лабораторні дослідження параметрів елементів проміжного рейкового скріплення типу КПП-5

2014 – Розробка технічних вказівок на використання старопридатних рейок довжиною 12,5 та 25 м в коліях КП «Харківський метрополітен»;

2012 – Розробка вказівок по продовженню терміну служби рейок на коліях КП «Харківський метрополітен»;

2011 – Проведення досліджень процесів формування надінтенсивного бокового зносу рейок та розробка заходів щодо його зниження;Дослідження роботи рейок в умовах КП «Харківській метрополітен» для оцінки можливості підвищення їх експлуатаційного ресурсу;Розробка Технічних вказівок за технологією контактного зварювання рейок з натягом

2010 – Проведення досліджень та визначення термінів експлуатації гумових прокладок в реальних умовах та надання рекомендацій щодо внесення змін до середніх норм витрат матеріалів; Перегляд «Інструктивних вказівок про організацію контролю рейок, ремонту та обслуговування дефектоскопних засобів в колійному господарстві метрополітену»

2008-07 – Проведення досліджень щодо оцінки забезпечення стійкості безстикової колії з довгими рейковими плітями та розробка рекомендацій з утримання плітей безстикової колії та проведення на них ремонтних робіт; Розробка нормативного документу «Вказівки щодо встановлення гарантійного терміну експлуатації колії та споруд після виконання робіт з модернізації колії»;Дослідження напружено-деформованого стану рейкових плітей безстикової колії при сумісній їх роботі зі стрілочними переводами та розробка рекомендацій;Проведення досліджень та розробка рекомендацій із застосування безстикової колії на ділянках зі змішаною підрейковою основою

Науково-дослідна робота кафедри здійснюється переважно в рамках наукової школи з теорії та методів розрахунків безстикової колії і взаємодії колії та рухомого складу, в тому числі в особливих умовах експлуатації промислових залізниць. Наукова школа заснована Заслуженим діячем науки України, д.т.н., проф. Ангелейком Віктором Івановичем (1908-91). Проф. Ангелейко є автором понад 300 наукових статей, монографій, 7 підручників, декількох статей Української енциклопедії, підготував 31 кандидата технічних наук. Під його керівництвом розпочато наукові дослідження, більшість яких є актуальними і продовжуються дотепер.

Видатний внесок в наукову діяльність кафедри також зробили: д.т.н., проф. Даренський О.М., який розв’язав важливу науково-прикладну проблему підвищення ресурсу роботи залізничних колій незагального користування на основі прогнозування стану системи «екіпаж – рейкова колія», вперше застосувавши для цих умов концепцію дискретної підрейкової основи з нелінійними пружно-дисипативними характеристиками, підготував 5 кандидатів наук; к.т.н, проф. Шраменко В.П., який розвинув теоретичні основи та практичні питання надійності та безпеки експлуатації безстикової колії, підготував 3 кандидатів наук; д.т.н, проф. Старосельський О.О., який започаткував новий напрямок досліджень – електрокорозія залізобетону залізничних споруд та заснував галузеву науково-дослідну лабораторію корозії і захисту від корозії конструкцій і споруд залізниць, підготував 1 кандидата наук.

За результатами досліджень аспірантами та співробітниками кафедри та/або під керівництвом науковців кафедри успішно захищено понад 50 дисертацій, у т.ч.:

РікП.і.б.
здобувача
Тема дисертації (спеціальність*)Науковий керівник,
консультант
Дисертації на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук
2021Борзяк Ольга СергіївнаРегулювання контактних взаємодій для підвищення стійкості в умовах експлуатації матеріалів на основі мінеральних в’яжучих (05.23.05)проф. Плугін А.А.
2012Даренський Олександр МиколайовичНаукові основи підвищення ресурсів роботи промислового транспорту на основі прогнозування стану системи “екіпаж – рейкова колія” (05.22.12)проф. Чихладзе Е.Д.
2005Плугін Андрій АркадійовичДовговічність бетону і залізобетону в обводнених спорудах: Колоїдно-хімічні основи (05.23.05)проф. Бабушкін В.І.
1984Старосельський Олександр ОлександровичКорозія та довговічність залізобетону в умовах електричних впливів (05.23.05)
1954Ангелейко Віктор ІвановичВплив поперечних горизонтальних сил на напруження в рейках (05.22.06)
Дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії)
2022Калюжна Олена ВячеславівнаПідвищення ранньої міцності бетону залізобетонних шпал комплексними добавками (PhD, 192)проф. Плугін А.А.
2022Звєрєва Аліна СергіївнаПолімермінеральні композити з регульованими деформативними властивостями для основ залізобетонних транспортних споруд (05.23.05)доц. Мірошніченко С.В.
2022Новіков Володимир ВолодимировичПідвищення строку експлуатації рейок в кривих ділянках колії зі скріпленнями роздільного типу (05.22.06)доц. Скорик О.О.
2021Єфіменко Артем СергійовичПідвищення водостійкості гіпсових матеріалів поліфракційними мінеральними добавками (05.23.05)проф. Плугін А.А.
2021Лейбук Ярослав СергійовичДослідження впливу інерційних характеристик колії на процеси взаємодії з рухомим складом (05.22.06)доц. Потапов Д.О.
2021Конєв Віталій ВасильовичЕлектропровідна силікатна композиція для захисту від електрокорозії конструкцій і споруд залізниць (05.23.05)проф. Плугін А.А.
2019Сафонюк Іван ЮрійовичПідвищення ресурсу гідравлічних агрегатів колійних машин шляхом удосконалення електричної очистки олив від води (05.22.20)доц. Скорик О.О.
2019Бєліков Едуард АнатолійовичОсобливості роботи проміжних скріплень типів ТРЕП та ТРЕП-Ш в умовах колій незагального користування (05.22.06)проф. Даренський О.М.
2018Тулей Юзеф ЛеонідовичРаціоналізація норм улаштування рейкової колії в кривих малих радіусів для підвищення ресурсів роботи рейок (05.22.06)проф. Даренський О.М.
2018Малішевська Аліна СергіївнаВплив рівня горизонтальних поперечних сил на ресурси роботи рейок в умовах Харківського метрополітену (05.22.06)проф. Даренський О.М.
2017Коростельов Євген МиколайовичПідвищення ресурсу рейок метрополітену шляхом уповільнення розвитку їх домінуючих дефектів (05.22.06)доц. Скорик О.О.
2014Бугаєць Наталія ВолодимирівнаПідвищення несучої здатності рейкошпальної основи залізничних колій незагального користування (05.22.06)проф. Даренський О.М.
2013Вітольберг Володимир ГеннадійовичПрогнозування ресурсу роботи залізобетонних шпал типу СБ 3-0 в умовах залізничних колій незагального користування (05.22.06)проф. Даренський О.М.
2013Овчинніков Олександр ОлександровичПідвищення ресурсу підрейкових підкладок на криволінійних ділянках залізничної колії метрополітену шляхом застосування пластичного змащення (05.22.06)проф. Шраменко В.П.
2013Фаст Денис АндрійовичВідновлення експлуатаційних властивостей дерев’яних шпал полімерними матеріалами на залізничних коліях метрополітенів (05.22.06)проф. Шраменко В.П.
2012Дудін Олексій АркадійовичМеханізм впливу змінного струму витоку й високовольтної напруги на обводнені бетонні, залізобетонні та кам’яні споруди (05.23.05)проф. Плугін А.А.
2007Потапов Дмитро ОлександровичПодовження термінів служби рейок системним шліфуванням в процесі експлуатаціїі (05.22.06)проф. Шраменко В.П.
1999Возненко Сергій ІвановичГерметизуючі композиції на основі цементу та КВС для обводнених тунелів (05.23.05)проф. Плугін А.М.
1996Скорик Олексій ОлексійовичПідвищення довговічності залізничної колії метрополітену в умовах електрокорозійних впливів (05.22.06)проф.Старо­сельський О.О., проф. Венцель Є.С.
1990Штомпель Анатолій МиколайовичОцінка зміни стійкості температурно-напруженої колії при напрацюванні тоннажу (05.22.06)проф. Ангелейко В.І.
1986Шраменко Володимир ПавловичВизначення розрахункових параметрів для процесу заміни рейкових плітей без їх попереднього вивантажування (05.22.06)проф. Ангелейко В.І.
1983Даренський Олександр МиколайовичПро можливості використання елементів скріплень типу КБ в умовах високої вантажонапруженості (05.22.06)проф. Ангелейко В.І.

* Наукові спеціальності:
05.22.06 Залізнична колія
05.22.20 Експлуатація та ремонт засобів транспорту
05.23.05 Будівельні матеріали та вироби
192 Будівництво та цивільна інженерія

Найбільш значущі праці науковців кафедри:
Ангелейко В.І., Дмитрієв В.К., Перцев А.М., Чуб Л.М. Залізнична колія та станції промислових підприємств. Вища школа, Київ, 1988, 320 с.
Ангелейко В.І., Шульга В.Я., Комаров А.А. та інші. Економіка колійного господарства. Транспорт, Москва, 1988. 303 с.
Ангелейко В.І., Перцев А.М., Семенков Г.Г., Яковлев В.Ф. Утримання та ремонт залізничних колій у чорній металургії. Металургія, Москва, 1986, 232 с.
Ангелейко В.І., Дмитрієв В.К., Перцев А.М. Залізнична колія та станції промислових підприємств. Вища школа, Київ, 1984, 96 с.

Ангелейко В.І., Дмитрієв В.К., Перцев А.М. Залізнична колія та станції промислових підприємств

Ангелейко В.І., Перцев А.М., Семенков Г.Г., Яковлев В.Ф. Утримання та ремонт залізничних колій у чорній металургії

Ангелейко В.І., Дмитрієв В.К., Перцев А.М., Чуб Л.М. Залізнична колія та станції промислових підприємств

Ангелейко В.І., Шульга В.Я., Комаров А.А. та інші

Даренський О.М. Теоретичні і експериментальні дослідження роботи залізничних колій промислового транспорту. УкрДУЗТ, Харків, 2011.
Старосельський О.О., Дмитрієв І.Б., Сівцов О.П. Бетони з покращеними електроізоляційними властивостями для захисту від корозії. ХИИКС, Харків, 1986
Старосельський О.О., Шмалько В.А., Гвоздєв А.Е. Методи захисту від електрокорозії під впливом блукаючих струмів. ХПІ, Харків, 1980.
Старосельський О.О. Електрокорозія залізобетону. Будівельник, Київ, 1978.

Науково-дослідна робота кафедри

Науково-дослідна робота кафедри

Науково-дослідна робота кафедри

Науково-дослідна робота кафедри

 

Савенко В.І., Кущенко І.В., Плугін А.А. та ін. Забезпечення корозійної та функціональної стійкості металомістких комплексів і критичної інфраструктури за допомогою інноваційних науковомістких екоресурсозберігаючих технологій. Центр учбової літератури, Київ, 2022.
Савенко В.І., Фіалко Н.М., Плугин А.А. та ін. Екоресурсозберігаючі технології боротьби з корозією, тепловтратами, управління процесами та енергоменеджмент. Центр учбової літератури, Київ, 2019.
Плугін А.А., Костюк Т.О., Прощин О.Ю., Бондаренко Д.О., Плугін О.А., Борзяк О.С., Арутюнов В.А. Гідроізоляційні цементні композити проникної дії. Колегіум, Харків, 2018.
Пушкарьова К.К., Бамбура А.М., Плугін А.А. та ін. Сучасні будівельні матеріали і конструктивні системи для зведення доступного житла та об’єктів інфраструктури. Вік-принт, Київ, 2015.
Пушкарьова К.К., Дворкін Л.Й., Плугін А.А. та ін. Енергоресурсозберігаючі мінеральні в’яжучі речовини та композиційні будівельні матеріали на їх основі. Задруга, Київ, 2014.
Плугін А.М., Плугін А.А., Трикоз Л.В. та ін. Основи теорії твердіння, міцності, руйнування та довговічності портландцементу, бетону та конструкцій з них. У 3-х тт. Наукова думка. Київ, 2012.

Науково-дослідна робота кафедри

Науково-дослідна робота кафедри

Науково-дослідна робота кафедри

Науково-дослідна робота кафедри